Gå til innhold

N6230 - kjøpe kortleser eller bluetooth adapter?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Nokia 6230, og vil gjerne overføre noen mp3 og kanskje noen bilder fra dataen til telefonen. hva bør jeg kjøpe meg, kortleser eller bluetooth adapter?

 

pris er viktig, jeg vil helst ikke bruke altfor mye penger på slikt ekstrautstyr...

 

noen som har tips til meg? vil jo benytte meg av mp3-spilleren!

 

Jeg er ellers kjempefornøyd med telefonen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan overføre mp3 via BT da bare legger du mp3ene på roten av minnekortet. Men det går selvfølgelig ikke like fort som det gjør hvis du har en kortleser. På www.clasohlson.no så jeg de hadde tilbud på en kortleser til 129,- det er veldig billig! ;)

Akkurat den bestilte jeg for et par timer siden,takk for opplysninga.Endelig kan jeg overføre bilder fra min Nokia 3650(minnekortet) :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal du overføre MP3: Bruk minnekortleser.

Til små filer deriblandt bilder: Bruk bilder.

 

Fordi Minnekortleseren er mye raskere så lønner det seg å bruke minnekortleser. Men til småsaker, deriblandt bilder, bruk bluetooth. ;)

 

Amobil: Tull, selvsagt er det uendlig, med mindre du har noen spesiell instilling... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med å overføre musikk via Windows Utforsker og Mine Bluetooth steder. Overføringen blir avbrutt hyppig.

 

I går overførte jeg 120MB musikk via Nokia Audio Manager uten problemer. Hastigheten med bluetooth er ikke spesielt god, ligger på ca. 30 kbps.

 

Jeg venter på USB kabel, og forventer at hastigheten på den vil ligge godt over bluetooth. For min del antar jeg at den hastigheten er så pass god at det er lite å tjene på å benytte kortleser. Spesielt siden man med kortleser må åpne telefonen for å ta ut minnekortet.

Lenke til kommentar
Eg lurer på kvar ein sel eit billig BT-adapter til PC. Skulle gjerne hatt det til min SE T630 :)

Her er det verdt å opplyse om at de noen billige BT-adaptere (f.eks min dongle fra Epox) selges uten lisensiert Bluetooth. Dette betyr at adapteret slutter å virke etter en prøveperiode. Deretter må du enten kjøpe lisens (tror jeg) eller gjøre det på den litt mer illegale måten...

 

Tror dette gjelder flere adaptere altså...

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette tipset av Epox Support ang dongle software:

 

Please remove the Widcomm software and use with this Bluetooth dongle this software instead: http://www.epox.nl/Drivers/bluetooth/bluetooth.zip

 

It is officially not our software but it seems to solve all problems with this Bluetooth and the Nokia software, we officially don’t support it.

 

But everybody using this software said all problems were solved.

 

Best Regards,

 

Michael (FAE Team)

EPoX Europe Computer B.V

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...