Gå til innhold

Ujevnt bilde på min BENQ FP991

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hoi.

Kjøpte nettopp en BENQ FP991 (19" LCD). Herlig og stor, men jeg synes bildet er litt ujevnt. Jeg kan med det blotte øye se at bildet er lysere i nedre venstre hjørne på et område som brer seg gradvis utover i 5 cm radius. Ikke mye, men nok til at det irriterer hver gang jeg ser det. Dette vises best når denne delen av skjermen skal være svart/mørk, men også i winxp (blå).

Ingen forskjell på DVI eller D-sub, og jeg har hatt skjermen i et par uker nå.

Dette er vel ikke akseptabelt? Det skal jo være en nytelse å bruke skjermen, ikke et irritasjonsmoment. Noen som vet om dette er vanlig, og jeg går ut fra at jeg bør kreve ny/reparasjon.

EDIT: Har snakka med leverandør (rett borti gata). De skal se på skjermen. Spent nå....

Endret av termomann
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette lukter sterkt av feil på panelet ja. Vi hadde en LG inne til test i påsken (testmodell som sikkrt har fått litt juling) med samme symptomer. LG var og usikre på dette selv.

Kan jo legge til litt:

Baklys som skinner gjennom er ikke noe ukent fenomen, selv om det kommer flere og flere skjermer som mer eller mindre har eliminert dette. Disse dukke gjerne opp som en x som er mest markant i hjørnene. Andre mulige åpenbaringer er halvsirkler fra hjørne til hjørne som er veldig svake, men synlige. Disse dukker oftest opp oppe og nede. Det finnes og andre variasjoner, men fellestrekkene for de er at de er symmetriske - samme effekt finnes på begge sider av skjermen.

Er den ene siden markant anderledes så tyder det på en eller annen feil. Finjussen skal jeg ikke spekulere i, men det bør være mulig å klage til forhandler på dette. Jeg ville ikke forventet noe mindre av min forhandler

Endret av enden
Skrevet (endret)

Hjertelig takk for svar. Det kan virke som det er baklys. Med lupe kan samme fenomen merkes i alle hjørnene, men det er markant sterkere i nedre venstre hjørne, som gir lysere farger. Sammenlignet også med en kompis som har en ny fujitsu-siemens 19", og den skjermen hadde ikke slik feil.

Spilte splinter cell pandora og på et såpass mørkt spill ble det svært irriterende.

Skjermen leveres i dag eller i morra.

Endret av termomann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...