Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leveranse av NGT?


Anbefalte innlegg

Hello everybody!

Alle med, eller som har bestillt men ikke fått, NGT internettoppkobling; kan ni skrive her når ni har bestillt, når ni har fått utstyret installert og leverert (eller når ni har leveransedato), hvor ni bor, hvilken hastighet... Bestillingsdato etter november 2001. Jeg ska gjøre en liten undersøkelse....

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i Trondheim, venter på Delta!

 

Det hele startet ganske så fint den 28.01.02.

29.01.02 Mail fra Nextgentel kommer med Takk for din bestilling.

 

Ting tar tid, men jeg har jo ADSL fra Telenoe så jeg kan vente på noe godt. :smile:

 

Bravida ringer 04.03.02 for å si fra om at de har koblet om i sentralen. (ADSL fra Telenor kobles ut ISDN linjen fu*kes opp.)

Feilmelder til Telenor at jeg mangler summetone,

feilen rettes. 05.03.02

Starter å ringe Nextgentel nesten daglig for å forsikre meg om at modem/router blir sendt til Leveransedato som var den 07.03.02, men etter 20 min på vent kobles telefonen automatisk ut.

Ringer derfor salg fler ganger for å få de til å be support til å ring meg. (Dette skjer mange ganger.)

 

Etter flere telefoner og Leveransedatoer som stadig blir forskjøvet gidder jeg ikke mer og sender en mail til Adm. dir. [email protected] . Vet dere hva som skjer, joda en fra kunde support ringer meg tidlig neste dag med forsendelsenr. til modemet/routeren og sier jeg skal få 3 mnd. med høyere hastighet. (hva nå det er?) :smile:

 

Men tror dere det funker når jeg først får satt det opp da, neeeeida..........

 

Flere telefoner, flere utkastelser fra telefon nettet deres. Nye telefoner til salg får de til å få support til å ringe meg. De ringer etter 4-5 timer og sier de ikke kan få gjort noe med dette i dag, de må sende feilmelding til Bravida. Ber de så sende meg Referansenr som de får fra Bravida og det lover de jo så klart, men tror dere jeg får noe mail med nr. da? Uff nei, nye telefoner etter 2 x 20 min på telefonen ringer jeg salg for å be de gjøre som tidligere. Og nå sitter jeg å venter på tlf/mail.

03.04.02 klokken er 10:15.

 

 

FRD

 

[ Denne Melding var redigert av: dahlfr på 2002-04-03 10:23 ]

Lenke til kommentar

den support telefonen til ngt er dårlig ja...

ringte opp, frakoblet etter 17 min, gjennta noen ganger, kø i 45 min, kommer igjen, har så vidt fått sagt noe om problemet så blir jeg frakoblet... er en stund siden jeg måtte ringe dem da... svarer heller ikke på email...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-03 13:43, JEK skrev:

Fikk modemet etter 2 uker. Installatøren var der etter 2 1/2 uker.

Linjen var klar til bruk 3 uker etter bestilling.

Hadde ingen problemer med å få snakket med support.

Bor i Bergen.

Med andre ord, bare fryd og gammen.


 

De holder til i Bergen, og vi kjenner jo til bergensere og deres patriotisme. De skyver sikkert alle bergensere først i køen :grin:

Lenke til kommentar

Bestilte 16. februar, installatør kom nøyaktig 3 uker etter, 5. mars. Fikk modemet levert onsdag 27. mars, nesten 4 uker etter. Kom meg på nett samme 28. mars, men måtte vente i telefonen (en god del timer)til kundeservice for å få aktivert modemet. Ble ikke lagt til databasen. Til sammen så ventet jeg i ca. 7 uker, og jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner bestilte ADSL fra NGT Fredag før påskeferien (i år :smile:

 

Ikke så galt det, når man trekker fra diverse helligdager !

 

Btw. han fikk Cisco-router. Trodde dem hadde lev.problemer med dem jeg?

 

Jeg venta ca 14 dager fra bestillingen var foretatt og til alt var klart (høsten ifjor). Syns dem er raske jeg.

 

(Bor i Sandefjord)

Lenke til kommentar

Bestilte Delta (tilbud for UiO-studenter og ansatte) mandagen i påske. I morgen skal det komme montør, men jeg har ikke fått modem ennå. Synes alle steg har gått greit; det virker som om kundekonsulentene har holdt seg ajour med informasjonen jeg har lagt til på kundesidene og generelt gjort en grei jobb. Det gjenstår selvfølgelig å se. Før helgen var endelig leveransedato satt til 9. april (mot 29. april helt i begynnelsen), men idag var det satt til 11. Time will show, som det heter.

 

(Fortsetter bare på den gamle meldingen her.)

 

Idag kom fyren fra Bravida. Hyggelig fyr, og han ordnet kontakten før klokken 9.30. Han var visst selv ganske frustrert over at NGT ikke bare kan sende med ham modemene slik som Telenor gjør. I stedet endte det gjerne med budbil og alt mulig rart, mente han, og det må jo bli utrolig mye dyrere?

 

Nå har jeg sjekket ut statussiden, og nå er endelig leveransedato 12. i stedet for 11. i går. Hvis denne endelige leveransedatoen tydeligvis ikke har noen ting å si overhodet skjønner jeg ikke hvorfor de har den. Såvidt jeg skjønner her så er det snarere unntaket enn regelen at man leverer til fastsatt tid.

 

Nå (10.04) er datoen blitt ytterligere forskjøvet til 15. Håpet svinner for hver dag som går, med andre ord. Blir Nextgentel nye UPC?

 

Lars Erik

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: larseko på 2002-04-09 17:34 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: larseko på 2002-04-10 13:51 ]

Lenke til kommentar

Tror vi vinner uansett.

Vi bestilte NGT Charlie i August 2001. Etter flere hundre kroner brukt på support-telefon, og massevis av løfter fikk vi i midten av februar telefon fra NGT om at de plutselig ikke kunne tilby oss ADSL fordi det i følge Bravida var "elektronikk på linjen" (?).

 

Vel, da ringte vi Telenor. De snakket videre med Bravida som ikke visste hva "elektronikk på linjen" egentlig betydde. Men uansett hva elektronikk på linjen var så ga Telenor os ADSL på en måned, NGT brukte et halvt år på å finne ut at de ikke kunne gi oss det.

 

Telenor er best - når alt kommer til alt. Selv om prisene i forhold til hastigheten er stivere, og Telenor generelt er en møkkbedrift etter min mening.

Lenke til kommentar

Kjøp bluecom. ikke noe tull.

 

Eneste tullet jeg hadde var at telenor ikke sendte bestillinga på installasjonen til bravida.

 

Alt må gå gjennom telenor. Telenoe SUGER.

 

Telenor er jo stevna av blucom og noen selskaper til fordi de ikke har sendt bestillingene til braida.

 

Dette må jo telenor ha gjort med vilje. Ingen er så dårlige til å drive butikk at de glemmer alt de skal gjøre. (ikke engang telenor)

 

Telenor=Ondskap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...