Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverk/slow upload problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sliter skikkelig med hjemmenettverket. Kjører xp pro og siden harddisken gikk til helvete måtte jeg installere alt på nytt. Kjørte den vanlige veiviseren for installering av hjemmenettverk, men uten hell. Jeg får helt fint koblet til andre pcer, men ingen får koblet til meg. Jeg pinga min pc fra den andre, og det fungerer, så det er jo en kobling. Får heller ikke windows update til å fungere, får bare en feilmelding om at windows klokka er feil. På DC++ så får jeg enn sykt lav upload.

Mener at jeg har skrudd av alle firewalls, har ikke gjort noen forandringer på routeren, så der ligger ikke problemet, kjører norton antivirus, vet ikke om det kan ha noe å si..

Noen som har vært borte i noe lignende?

Veldig takknemelig for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, sliter skikkelig med hjemmenettverket. Kjører xp pro og siden harddisken gikk til helvete måtte jeg installere alt på nytt. Kjørte den vanlige veiviseren for installering av hjemmenettverk, men uten hell. Jeg får helt fint koblet til andre pcer, men ingen får koblet til meg. Jeg pinga min pc fra den andre, og det fungerer, så det er jo en kobling. Får heller ikke windows update til å fungere, får bare en feilmelding om at windows klokka er feil. På DC++ så får jeg enn sykt lav upload.

Mener at jeg har skrudd av alle firewalls, har ikke gjort noen forandringer på routeren, så der ligger ikke problemet, kjører norton antivirus, vet ikke om det kan ha noe å si..

Noen som har vært borte i noe lignende?

Veldig takknemelig for hjelp.

Med "kobla til min pc" så mener du å se shares ?

Kan hende du ikke har skrudd på Filesharing tjenesten da.

Skrevet (endret)

Filesharing tjenesten? Mener du deling av mapper osv? Det har jeg gjort..

prøvde ipconfig/release så ipconfig/renew , uten at det hjalp..

Hmm skikkelig rart problem, når jeg prøver å sende en fil fra denne til den andre pcen, så sender den en liten del av filen, feks toppen av et bilde, før min pc ikke finner nettverksbanen lenger..

Endret av ChristofferL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...