Gå til innhold

eXtrem Sport video'er


Anbefalte innlegg

Slenger meg på bølgen....

 

Her er de to siste filmene jeg har laget i det siste:

Pushing the edge @ voss

Not Shaken, Not Stirn, Just Plain On the ROCK!

 

For at dere skal slippe å registrere dere på hjemme siden min har jeg lagt ut direkte linker...

Noen som er interessert i å se mer eller følge utviklingen min, (Har en filmen som jobbes med nå som jeg tror kan bli ganske så fet), så er det bare å ta turen til hjemme siden min.

 

BrainDead Production

 

Og ja filmene er nok så store, men for at alle, selv med linux, skal få se dem så er det lagt ut i mpg format. Tar også gjerne i mot tips..

 

enjoy

 

 

----

Arg, denne skulle ikke ligge her, Vis noen av administratorene kan flytte den til sticky posten over, så blir jeg glad.... får ikke slette denne...

----

Endret av p0ker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei! Er fint å ha en egen tråd for tilbakemelding!

 

Dermed slipper den andre tråden å gå AAALT for offtopic - er bedre om du i den andre tråden viser til link til denne tråden - da kan folk heller skrive hva de syns om den osv her..

 

Det er myyyye bedre trådstruktur og på den måten er egentlig forumet ment til å brukes - du kan kalle et en slags relasjonsdatabase for dem som vet hva dét er :)

----------

Forressten, selv bruker jeg Linux, og jeg kan spille flere format enn hva jeg kan med Windows 2000 og media player 6.4. Jeg har aldri likt bloatware, dermed har jeg ikke installert de nye media playerene... - Jeg konverterte heller til Linux, og nå kan jeg spille mange filer jeg ikke har sett windows programmer takle.

Det er imidlertid 1 ting jeg ikke kan spille av - og det er Windows Media 9 STREAMING formatet - kan spille av de .wmv filene som WMP9 lager - men ikke de som kommer fra en WM Server.

 

MPEG 1 er forferdelig gammelt - vil anbefale deg MPEG4 heller, da spesielt XviD. - Men XviD krever en maskin raskere enn 400mhz, samt du vil nok sikkert ha problemer med å spille XviD i Windows 3.11 (uten at jeg kan si det med sikkerhet).

Lenke til kommentar

Har prøvd med med xvid før, men har aldri klart å få ut bra kvalitet.

I forhold til fil størrelse selfølgelig.

 

Vis noen her på forum, vet om en god guide, om hvordan få ut bra kvalitet med tanke på fil størrelse og.. så er jeg veldig interessert.

 

Lager filmer i premier.

Lenke til kommentar

- Halv videostørrelse

(så normalt: ta på "keep aspect ratio" og skriv 360 der det sto 720 - da forandrer filmen seg til alvparten av størrelsen)

- still XviD på quality "87" eller rundt der på "properties" knappen når du har valgt XviD (nå håper jeg at XviD installasjonen din allerede har de avanserte instillingene stilt inn, min hadde ikke - andre sine har hatt det har jeg sett - vil ikke gå inn på hvordan de skal stilles da jeg antar de er satt opp fra før :))

- Pass på lyden!! Derfor filene blir store er pga. at du ikke komprimerer lyden (antar jeg) - derfor vil du se at bildet blir f.eks 5mb mens lyden er hele 50! -- Klippet blir 55mb og du tror det er XviD som suger - akk, er ofte lyden sin feil ;);)

 

Med disse tre enkle stegene skal du ha en fin XviD video :)

 

--- Og angående codecer så er www.doom9.org en bra plass å se! :) Lykke til

Lenke til kommentar

Ikke helt gode geometrikunnskaper her nei.. :)

 

Skal vi se.. ..med en oppløsning på 720x576 vil du få 414 720 pixler i bildet. Hvis du derimot bruker 360x288 som oppløsning vil du få 103 680 pixler i bildet, altså en fjerdedel.

 

Hvis du vil ha halvparten så mange pixler kan du bruke (ca) 509x407.

 

Om dette vil resultere i akkurat en fjerdedel eller en halvering av filstørrelsen har jeg ikke sjekka. Men den faktiske mengden av informasjon er jo slik, så da vil jeg tro at filstørrelsen er noelunde slik også. Spørs jo på komprimeringen og man må tenke på at lyden tar jo like stor plass i fila uansett hvor stort/lite bildet er. (hvis man ikke stiller på den også da.. :) )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ikke helt gode geometrikunnskaper her nei.. :)

 

Skal vi se.. ..med en oppløsning på 720x576 vil du få 414 720 pixler i bildet. Hvis du derimot bruker 360x288 som oppløsning vil du få 103 680 pixler i bildet, altså en fjerdedel.

 

Hvis du vil ha halvparten så mange pixler kan du bruke (ca) 509x407.

 

Om dette vil resultere i akkurat en fjerdedel eller en halvering av filstørrelsen har jeg ikke sjekka. Men den faktiske mengden av informasjon er jo slik, så da vil jeg tro at filstørrelsen er noelunde slik også. Spørs jo på komprimeringen og man må tenke på at lyden tar jo like stor plass i fila uansett hvor stort/lite bildet er. (hvis man ikke stiller på den også da.. :) )

Du får halvt så bredt bilde, og halvt så høyt bilde, altså halvparten så stort bilde, selv om du bruker 1/4 av det opprinnelig bildet..

Det der er avanserte greier, men det er nå slik da... Samme når du dobler, da blir den egentlig som 4 klipp sammen... :scared:

Lenke til kommentar

Du får halvt så bredt bilde, og halvt så høyt bilde, altså halvparten så stort bilde, selv om du bruker 1/4 av det opprinnelig bildet..

Hvis et bilde bare har en fjerdedel av arealet til et annet bilde er det vel en smule drøyt å påstå at det er halvparten så stort. Det er som å påstå at en liter melk er halvparten så mye som fire liter melk.

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig artiPer. Jeg skrev ikke tydelig nok. Geometrikunnskapene er det ikke noe problem med, jeg vet at video er 2D og ikke 1D. Kjenner til slikt - men det glapp litt fort ut av meg.. (dårlig formulert, og dårlig tenkt gjennom mao)

 

Men desto bedre - tar du halvparten så tjener du enormt med plass - og det er jo vitsen :)

 

Det var litt flaut at jeg skrev feil slik, men uansett er ikke det "budskapet" i innlegget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...