Gå til innhold

Trenger PC reparatør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hør med f.eks Infocare ?

Dyrt og dårlig!

Sendte inn en skjerm til garantirep hos dem, servicen tok lang tid og fikk sendt tilbake en skjerm som ikke fungerte!

Jeg sendte så inn denne skjermen igjen med klage på dårlig service og fikk tilsendt en annen skjerm som skulle være i orden. Skjermen virket i 10sek. for så å bli helt død.

Herregud tenkte jeg, nå må de skjerpe seg og jeg skrev et lite krast brev til dem og de beklaget så mye og lovte å ordne opp i dette surret.

Jeg fikk da en annen type skjerm som var billigere og hadde dårligere specs grunnet "vi har desverre sluttet med å levere ut den type skjerm du hadde så vi sender en annen type"...

Ja ja, jeg var dum nok til å gå med på det siden jeg har vært uten skjerm i et par måneders tid.

Jeg mottok da en annen skjerm hvor de hadde "glemt" å sende med selve foten, pytt pytt tenkte jeg bare skjermen fungerer men den gang ei, etter 10 sek. så begynte skjermen å pipe som en gal, en høyfrekvent tone med kraftig styrke kom fra skjermen el. rettere sagt fra en defekt spole.

Jeg klagde så igjen til dem men de ville ikke å svare på e-mail og selvfølgelig så var det aldri noen som tok telefonen heller (sannsynlig så gjennkjente de mitt tlf.nr.).

For min del så ville jeg ikke ha sendt de så mye som en ødelagt lommelykt siden jeg tviler sterkt på at de har kompetanse nok til å skifte så mye som en lyspære! :thumbdown:

 

BTW: Jeg kjøpte en annen bruktskjerm her om dagen og varen ble beskrevet "som ny", denne skjermen hadde vært inne hos infocare for reperasjon og dere kan gjette hvilken tilstand den var i...

Skjermen jeg mottok hadde fått hard medfart og bar tydelige tegn på at ukyndige reperatører hadde fiklet med skjermen.

For det første så hadde de prøvd å ta av frondekselet uten å se etter hvor selve dekselet var festet, dette resulterte i en sprekk på 10-15cm. i selve frondekselet!

Jeg koblet opp skjermen og til min store forskrekkelse så slo det gnister ut på baksiden av skjermen! Selve apparatkontakten/strømtilkoblingen lå helt løs inne i chassiet og hadde ikke ordentlig kontakt med printkortet.

Alt i alt så var dette en vare som infocare hadde utført service på og som de selv beskrev som ny...

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Hør med f.eks Infocare ?

Dyrt og dårlig!

Sendte inn en skjerm til garantirep hos dem, servicen tok lang tid og fikk sendt tilbake en skjerm som ikke fungerte!

Jeg sendte så inn denne skjermen igjen med klage på dårlig service og fikk tilsendt en annen skjerm som skulle være i orden. Skjermen virket i 10sek. for så å bli helt død.

Herregud tenkte jeg, nå må de skjerpe seg og jeg skrev et lite krast brev til dem og de beklaget så mye og lovte å ordne opp i dette surret.

Jeg fikk da en annen type skjerm som var billigere og hadde dårligere specs grunnet "vi har desverre sluttet med å levere ut den type skjerm du hadde så vi sender en annen type"...

Ja ja, jeg var dum nok til å gå med på det siden jeg har vært uten skjerm i et par måneders tid.

Jeg mottok da en annen skjerm hvor de hadde "glemt" å sende med selve foten, pytt pytt tenkte jeg bare skjermen fungerer men den gang ei, etter 10 sek. så begynte skjermen å pipe som en gal, en høyfrekvent tone med kraftig styrke kom fra skjermen el. rettere sagt fra en defekt spole.

Jeg klagde så igjen til dem men de ville ikke å svare på e-mail og selvfølgelig så var det aldri noen som tok telefonen heller (sannsynlig så gjennkjente de mitt tlf.nr.).

For min del så ville jeg ikke ha sendt de så mye som en ødelagt lommelykt siden jeg tviler sterkt på at de har kompetanse nok til å skifte så mye som en lyspære! :thumbdown:

Prøv å plasser 5ml nitroglyserin inni biled røret når du sender den inn neste gang....

Lenke til kommentar

hei hvor kjøpte du denne maskinen sa du?

 

vis det er på komplett kan du også få dem til å se på denne dette koster ett sted rundt 700 kroner vis ikke mer ++ deler som evt er defekte fra din side

 

en kompis av meg gjorde dette han betalte gladlig 700 kroner fordi han hadde noe feil på maskina og komplett kokte dette ned til hovedkortet dem bytta hovedkort med ett nyere et han hadde k4 og fikk et k6 tilbake. til rundt 700 kroner selv om det egentlig var på grensen til at han ikke hadde garanti

 

 

prøv dem du dem har i alle fall gjort en grei nok jobb hitil og er ikke vansklige å ha med å gjøre

Lenke til kommentar

Prøv og finne en lokal service bedrift eller butikk.

Jobber selv på service i en av de "store" kjedene i Norge. Det største problemet vi har er at vi ikke tar service selv. Vi har avtaler med f.eks. infocare, strax osv. Disse fimaene er det som gir oss mest sure kunder. Da de er elendige på service.

Ofte har de ikke sett på pc'en, men de mener de har skiftet deler. Grunnen er mye at i følge kjøpsloven så har de 21 dager på og fixe en ting. Dette greier de ofte ikke og for og slippe og gi deg ny maskin sender de den tilbake. Du sender den inn igjen og de har nye 21 dager. Det hender også altfor ofte at maskiner kommer tilbake uten deler ( les CPU, RAM, vifte) Så skylder de på oss som butikk. At vi har fjernet komponeter. Og vi får igjen de sure kundene.

Min anbefaling. Er det en ferdig kjøpt pc. Gå i butikken, vist du har garranti. VÆR HØFFLIG! (Sure kunder havner neders i bunka) Og du får hjelp.

Er det en selvbygd pc som du trenger hjelp til. Gå til et lokalt service verksted vist du har tilgang på det. Er det deler som er kaputt, så kontakter du plassen du har kjøpt dem, vist du har garranti.

Skal du kjøpe en pc ferdig i butikk. Elkjøp, Siba, Lefdal osv. Styr unna MEDION!, Packard Bell, HP. Fujitsu Siemens har MEGET lite feil, og utmerket service!

Lenke til kommentar
Prøv og finne en lokal service bedrift eller butikk.

Jobber selv på service i en av de "store" kjedene i Norge. Det største problemet vi har er at vi ikke tar service selv. Vi har avtaler med f.eks. infocare, strax osv. Disse fimaene er det som gir oss mest sure kunder. Da de er elendige på service.

Ofte har de ikke sett på pc'en, men de mener de har skiftet deler. Grunnen er mye at i følge kjøpsloven så har de 21 dager på og fixe en ting. Dette greier de ofte ikke og for og slippe og gi deg ny maskin sender de den tilbake. Du sender den inn igjen og de har nye 21 dager. Det hender også altfor ofte at maskiner kommer tilbake uten deler ( les CPU, RAM, vifte) Så skylder de på oss som butikk. At vi har fjernet komponeter. Og vi får igjen de sure kundene.

Min anbefaling. Er det en ferdig kjøpt pc. Gå i butikken, vist du har garranti. VÆR HØFFLIG! (Sure kunder havner neders i bunka) Og du får hjelp.

Er det en selvbygd pc som du trenger hjelp til. Gå til et lokalt service verksted vist du har tilgang på det. Er det deler som er kaputt, så kontakter du plassen du har kjøpt dem, vist du har garranti.

Skal du kjøpe en pc ferdig i butikk. Elkjøp, Siba, Lefdal osv. Styr unna MEDION!, Packard Bell, HP. Fujitsu Siemens har MEGET lite feil, og utmerket service!

Selvbygd - sender til komplett.no der de fleste delene er kjøpt. Betaler gladelig 390 kr/t for å få maskinen fiksa! (De gjør det vel ganske kjapt de gutta der skulle jeg tro?) Har fylt ut retur-skjema nå, pakker pc-en i kveld og sender avgårde i morra.... Hello, bye, bye... Om en uke eller to er jeg noen lapper fattigere, og en velfungerende maskin rikere (I hope).

Lenke til kommentar

Har opplevd at et Firma i Kirkenes tok en Pc med 256 mb minne inn til oppgradering til større hdd, er 5-6 år siden....

 

Da eiern fikk den tilbake var det bare en 64mb brikke i den...

 

Firmaet mente de ikke hadde gjort noe med minnet...

 

 

Men pga tidligere dårlige erfaringer hadde eiern av pc'n tatt bilde før han sendte den til rep...

 

Viste seg at det var en uærlig ansatt...

 

Han jobber der fortsatt... jeg vet i allefall hvor jeg ALDRI skal sende pc'n til rep...

Lenke til kommentar
Hør med f.eks Infocare ?

Dyrt og dårlig!

Sendte inn en skjerm til garantirep hos dem, servicen tok lang tid og fikk sendt tilbake en skjerm som ikke fungerte!

Jeg sendte så inn denne skjermen igjen med klage på dårlig service og fikk tilsendt en annen skjerm som skulle være i orden. Skjermen virket i 10sek. for så å bli helt død.

Herregud tenkte jeg, nå må de skjerpe seg og jeg skrev et lite krast brev til dem og de beklaget så mye og lovte å ordne opp i dette surret.

Jeg fikk da en annen type skjerm som var billigere og hadde dårligere specs grunnet "vi har desverre sluttet med å levere ut den type skjerm du hadde så vi sender en annen type"...

Ja ja, jeg var dum nok til å gå med på det siden jeg har vært uten skjerm i et par måneders tid.

Jeg mottok da en annen skjerm hvor de hadde "glemt" å sende med selve foten, pytt pytt tenkte jeg bare skjermen fungerer men den gang ei, etter 10 sek. så begynte skjermen å pipe som en gal, en høyfrekvent tone med kraftig styrke kom fra skjermen el. rettere sagt fra en defekt spole.

Jeg klagde så igjen til dem men de ville ikke å svare på e-mail og selvfølgelig så var det aldri noen som tok telefonen heller (sannsynlig så gjennkjente de mitt tlf.nr.).

For min del så ville jeg ikke ha sendt de så mye som en ødelagt lommelykt siden jeg tviler sterkt på at de har kompetanse nok til å skifte så mye som en lyspære! :thumbdown:

Har allerede avblåst Infocare escape plan... Fan, hørtes kjipe ut... Hvordan en slik bedrift får det til å gå rundt er et mysterium.... Antakeligvis går de rundt på grunn av sine service-avtaler med kjedene, og sånne som meg som ikke snur i tide... Sender til komplett.no

 

Thx for advarsel :thumbs:

Lenke til kommentar
Selvbygd - sender til komplett.no der de fleste delene er kjøpt. Betaler gladelig 390 kr/t for å få maskinen fiksa! (De gjør det vel ganske kjapt de gutta der skulle jeg tro?) Har fylt ut retur-skjema nå, pakker pc-en i kveld og sender avgårde i morra.... Hello, bye, bye... Om en uke eller to er jeg noen lapper fattigere, og en velfungerende maskin rikere (I hope).

Isj. Var for sent ute ;)

Lenke til kommentar
Hmm. Er frista til å ta imot det oppdraget. Ikke at jeg er så veldig ekspert, men jeg har gjort en del lignende feilsøking på egne maskiner, samt at jeg har et nesten komplett system som kan brukes til å feilsøke deler.

Penger trenger man jo ;)

Ja, si ifra i tide, maskina sendes snart til komplett.... skal kanskje prøve å bytte muttere til kjøleblokk først, for å se om jeg får strammet blokka til litt bedre (eksisterende muttere er ganske slitt og of no use).

 

Bor i Oslo. Det har vel betydning i forhold til evt. logistikk dersom du kunne tatt oppdraget ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...