Gå til innhold

Unreal tournament 2004 hakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

har skaffet meg ut2004 men det hakker ganske heftig. det virker nesten som om musa låser seg... det hakker ikke noe på løping og sånn men når jeg skal svinge ved hjelp av musa så går det hakkete og "skippende"

har prøvd å stille ned skjermoppløsningen fra 1900-... og til rundt 800-.... og det hakker fremdeles.

jeg har en amd athlon 2800+ prosessor, 512 mb ram, og et radeon 9600 pro fireblade 128...

m nevnes at jeg har prøvd både en iso? utgave av spillet etter å ha kjøpt og prøvd originalen. har også lastet ned de nyeste driverne men jeg tror det kan ha blitt noen problemer med installeringen av disse. er det noen som har lignende erfaringer og aller helst råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være flere årsaker til dette. Om du opplever lignende i andre spill av nyere dato kan det kansje være lurt å oppdatere drivere til musen din, det kan være musen som skaper laggen. Det kan i værste fall være selve musen din som ikke er helt god lenger.

En annen løsning kan være at du har en applikasjon eller en service som kjører i bakgrunnen i Windows som gjør at det enten skapes for mye lesing/skriving fra/til harddisk eller at det er en CPU krevende prosess som kjører. Sjekk oppgavebehandleren din for services og apps, lukk ned dem du ikke trenger og se om det hjelper.

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Oftest skyldes dette en audio-instilling, skru av EAX og prøv igjen :)

Skrevet

jeg bruker en microsoft intellimouse tror jeg det heter. har vansker for å tro at det er den det er noe galt med. fikk den for bare en mnd siden. hvordan slår man av sånne prosesser? såvidt jeg vet så har jeg ikke noen andre prog. som kjører.

synes at det er rart at det skal gå sånn. demoen gikk smertefritt i høyeste oppløsning. Max payne 2 gikk forøvrig smertefritt..

Skrevet
jeg bruker en microsoft intellimouse tror jeg det heter. har vansker for å tro at det er den det er noe galt med. fikk den for bare en mnd siden. hvordan slår man av sånne prosesser? såvidt jeg vet så har jeg ikke noen andre prog. som kjører.

synes at det er rart at det skal gå sånn. demoen gikk smertefritt i høyeste oppløsning. Max payne 2 gikk forøvrig smertefritt..

Da foreslår jeg at du deaktiverer EAX, som Serpensis nevner i sin post. For å avslutte services trykker du Ctrl+Alt+Del og går inn på taskmanager. Gå inn på services og se om du har programmer der som bruker mye RAM eller CPU. Om du finner det kan du prøve å avslutte prosessen, det er egen funksjon for det i taskmanageren.

Skrevet

har prøvd å skru av eax instillingen men det fungerte ikke. har heller ingen andre programmer gående som stjeler ram eller cpu.

jeg blir gal! hva kan det være?

Skrevet

Er der nokon form for Safemode på Unreal Tournament 2004? Prøv det. Dersom ikkje, så kan du jo berre prøve å skru ned kvaliteten på alt/slå av alt mogeleg du kan finne inne i spelet.

Skrevet (endret)

jeg har de nyeste driverne til grafikkortet mitt. fant ingen patch. er det kommet en?

har kjørt alt i safe mode med alt av grafikk på nærmest null men problemet gikk ikke bort. Men da jeg stilte audioinsillingen fra 3D Audio til H/w 3D audio funka det? merkelig?

Endret av atokle
Skrevet

nei. men jeg fant en lang tråd på unrealtournament. com som tok for seg problemet. jeg er tydeligvis ikke den eneste som har hatt problemer.

• 4 måneder senere...
Skrevet

hemm. jeg har noe av det samma problemet. kjøpte akuratt abit nf7-s v2.0... musa hakker i ut.. vet ikke hva det er.. hver gang NVIDIA System utility hvor man kan se cpu temperatur osv oppdaterer seg hakker også musa.. begynner å bli møkk lei det nye datautsyret.. 66mhz dx2'en fra de gode gamle dager funket alltid :p (men ikke til å spille ut2004 på da:P)

og ja.. foresten. jeg har prøvd å skifte drivere, oppgradere bios og tilogme deaktivere lydkortet.. men nei.. hakker fortsatt. dette er et problem utenfor mitt kunnskapsområdet.. hva skjer spør bare jeg...? :dontgetit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...