Gå til innhold

CW-sub vs CW-sub


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt at nye classic serien har litt mindre ressonans enn forrige serie, samt at den har kraftigere forsterker (hvertfall på papiret)

 

At den teoretisk kan krype ned 2 ekstra hz er jo fint, men viser vel også at den er mer kapabel enn V12s.

 

Men du bør helst stikke ned på hifiklubben og watte opp slik at du selv finner ut hva du synes er best. Jeg ville holdt en liten knapp på clsc-12s

Lenke til kommentar
Det der havner nok dessverre ikke inn under definasjonen av "PC-høytalere". Flyttes

Nåja moderator, en kompis har faktisk Vega høyttalere og subb kobla til sin Pc. (via effekt forsterker)

 

Så det kan være snakk om PC høyttalere, om han vil bruke Pc'en som lydkilde :thumbs:

Lenke til kommentar
Det der havner nok dessverre ikke inn under definasjonen av "PC-høytalere". Flyttes

Nåja moderator, en kompis har faktisk Vega høyttalere og subb kobla til sin Pc. (via effekt forsterker)

 

Så det kan være snakk om PC høyttalere, om han vil bruke Pc'en som lydkilde :thumbs:

hehe .. skal faktisk bruke pcen som lydkilde her og ;)

 

Men da blir det vel antaglivis CLSC-12S saken jeg går for..

noen som forresten har noen gode\bedre alternativer til denne typen subz som

kan spille mye\stor\sterk bass ?

Lenke til kommentar
Det der havner nok dessverre ikke inn under definasjonen av "PC-høytalere". Flyttes

Nåja moderator, en kompis har faktisk Vega høyttalere og subb kobla til sin Pc. (via effekt forsterker)

 

Så det kan være snakk om PC høyttalere, om han vil bruke Pc'en som lydkilde :thumbs:

hehe .. skal faktisk bruke pcen som lydkilde her og ;)

 

Men da blir det vel antaglivis CLSC-12S saken jeg går for..

noen som forresten har noen gode\bedre alternativer til denne typen subz som

kan spille mye\stor\sterk bass ?

B&W

 

 

 

Horror

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg slengt på noen spenn å kjøpt CLSC-15S! Den koster bare ca.700 kr mer å har i tillegg 100 W større forsterker å graver 3 hz dypere i bassen,tør ikke tenke på hvor mye høyere den kan spille heller!! :wow:

 

-Som sagt,man kan ALDRI få nok bass!!! Hehe.... :devil:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg slengt på noen spenn å kjøpt CLSC-15S! Den koster bare ca.700 kr mer å har i tillegg 100 W større forsterker å graver 3 hz dypere i bassen,tør ikke tenke på hvor mye høyere den kan spille heller!! :wow:

 

Du vet jo ikke hva han skal bruken suben til. Det er et faktum et de fleste 15" i den prisklassen er for trege til musikk.

 

Størst er ikke alltid best.

 

-Som sagt,man kan ALDRI få nok bass!!! Hehe.... :devil:

 

Jo, det kan man.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men la gå: Hvor gammel er du?

 

Det dukker med gjevne mellomrom opp personer her på forumet, som forguder kun et høyttalermerke. Det karakteristiske med dem er at de anbefaler høyttalere med røde ringer rund basselementet i så og si alle tråder som omhandler høyttalere. Et annet kjennetegn er den dårlige og noen ganger manglende argumentasjonen på hvorfor disse billige høyttalerene parkerer alt annet i samme eller høyere prisklasse. hmm..

 

Beklager off topic pjatt. Kunne ikke holde meg.

Lenke til kommentar
Kanskje litt off topic, men la gå: Hvor gammel er du?

 

Det dukker med gjevne mellomrom opp personer her på forumet, som forguder kun et høyttalermerke. Det karakteristiske med dem er at de anbefaler høyttalere med røde ringer rund basselementet i så og si alle tråder som omhandler høyttalere. Et annet kjennetegn er den dårlige og noen ganger manglende argumentasjonen på hvorfor disse billige høyttalerene parkerer alt annet i samme eller høyere prisklasse. hmm..

 

Beklager off topic pjatt. Kunne ikke holde meg.

Gammel nok til å kjøpe sprit på polet...

 

 

Jeg sier bare min personlige mening å derfor ville jeg ikke anbefalt noe annet... ;)

 

 

"Det fins ingen grenser,snart må vi i fengsel...

For vi er barnslige mennesker,så lenge vi lever!!"

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg slengt på noen spenn å kjøpt CLSC-15S! Den koster bare ca.700 kr mer å har i tillegg 100 W større forsterker å graver 3 hz dypere i bassen,tør ikke tenke på hvor mye høyere den kan spille heller!! :wow:

 

Du vet jo ikke hva han skal bruken suben til. Det er et faktum et de fleste 15" i den prisklassen er for trege til musikk.

 

Størst er ikke alltid best.

 

-Som sagt,man kan ALDRI få nok bass!!! Hehe.... :devil:

 

Jo, det kan man.

Amen til det... mindre woofer med kraftig forsterker og lang slaglengde er vel å fortrekke!

Lenke til kommentar

Suben skal brukes hovedsaklig til musikk som skal fylle et ganske stort rom..

derfor tenkte jeg det blei best med 12" av de to da jeg har hørt som nevn at 15" blir får slækk\treg.. pluss at jeg synes 15" blir for stort og tungt..

kom gjerne med forslag til andre subber\helst i samme prisklasse.

takker for svar forresten..=)

Lenke til kommentar

Bygg deg AV-bassen til Eltek, 13" den rocker :thumbs: Eller om du ønsker å spille panelen av veggene trå til med Antaios 4 stk Peerless XLS 10" med Hypex forsterker, skulle trykke brukbart! Du kan også bygge den med 12" men da skal du ha syke behov for å trenge det!

 

Kassebeskrivelse finner du her http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18...el//antaios.pdf

 

13.000 kun for delene, + MDF og finishing...

Endret av Audiophil
Lenke til kommentar
CERWIN VEGA CLSC-12S spiller finere og lavere enn CERWIN VEGA V-12S.

men CERWIN VEGA V-12S trykker mer enn CERWIN VEGA CLSC-12S

Uansett hvordan du vender og vrir på det; Cerwin Vega er ikke mye til kvalitet og spiller verken fint eller detaljert!

 

Hva er vel snaue 3000 kr for en sub?????

 

Det er hipp som happ hvem du kjøper. Skal man først kjøpe seg sub, anbefaler jeg alle å ta en titt på "SunFire Signature". Det meste blekner fort....

Lenke til kommentar

Uansett hvordan du vender og vrir på det; Cerwin Vega er ikke mye til kvalitet og spiller verken fint eller detaljert!

 

Hva er vel snaue 3000 kr for en sub?????

 

Det er hipp som happ hvem du kjøper. Skal man først kjøpe seg sub, anbefaler jeg alle å ta en titt på "SunFire Signature". Det meste blekner fort....

Hvem bryr seg om det da? Det som teller er jo at ting detter ned ifra hyllene!!

 

Av me finhanskene å velt naboen ut av senga!!!!!

Lenke til kommentar

Hehe, vincent_vega, jeg tror du burde utvide audio-horisonten din litt. Grov, hemningsløs flaprebass er bare morsomt så lenge man ikke vet bedre. Ta deg en tur innom Hifiklubben en gang og be om å få høre på noen hifi-subber :-)

 

Hva 15" angår, så er det en myte at "alle" disse er trege. Problemet er hovedsaklig tredelt. Først og fremst er det vanskelig å produsere gode elementer i den størrelsesordenen uten at de blir veldig kostbare.

 

For det andre så krever ofte 15" basselement enorme kassevolum for å få riktig avstemning, noe som også bidrar til "sløvheten" hvis kassen blir dårlig bygd. Enda flere kostnader altså.

 

Den tredje og siste faktoren er at en god 15" trenger en kraftig forsterker for å holde kontrollen på membranen. Hvis man har en forsterker som bare klarer å dytte membranen ut, men ikke hente den inn igjen, så vil man oppleve den "laggen" som mange er vant med fra monsterbilstereoer på landsbygda.

 

Men hvis man klarer å oppfylle forutsetningene nevnt over, så vil man ha en knakende god subwoofer som vil gjengi bassen utrolig langt ned i frekvensområdet.

 

Jeg skal selv påbegynne et prosjekt til vinteren som jeg tror vil bli ganske rått. Noen stikkord: 2x15", kilovis med MDF, 80 liter betong, armeringsjern, over 50 kilo med forsterkerkraft.

 

Målet? 10Hz and below. De som vil ha kompromisser kan heller selge kona til slavehandlere og kjøpe seg ferdigbygd. DIY! :thumbup:

Endret av Oracel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...