Gå til innhold

Støy ved tilkobling til stereo


Anbefalte innlegg

Koblet lydkortet mitt til stereo-anlegget med en vanlig audio-kabel.

Fikk en sterk brumme-lyd i høyttalerne, sikkert 50Hz. Nivået på brummen var uavhengig av volumkontrollen :dontgetit:

 

Kan dette ha noe med jording å gjøre?

 

PC og stereo står i forskjellige rom slik at 220V er ganske "langt unna"...

 

Kan lydkortet være for dårlig jordet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkortet er et Ensoniq ES1868 for PCI.

 

Er ikke helt skroting heller :p

Phono-inngangen inneholder jo et RIAA-filter for å gjøre om lyden fra LP-platene.

 

Koblet lydkortet til en vanlig RCA Audio inngang på forsterkeren

 

Lydnivået ut fra PC var justert ganske så lavt. Med en gang ledningen ble koblet i startet brummingen, samt at lyden var helt forferdelig dårlig.

 

Det skal sies at dette er et gammelt lydkort (fra 97) men lyden i høyttalerene som sitter i skjermen er upåklagelig...

Lenke til kommentar
Lydnivået ut fra PC var justert ganske så lavt. Med en gang ledningen ble koblet i startet brummingen, samt at lyden var helt forferdelig dårlig.

Som tidl. nevt--> høyest mulig lyd ut fra PC-->minst mulig forsterkning.

Og husk for guds skyld å ha forsterkeren AV når du plugger i kabelen:-)

 

Hvis lydkortet er fra 97 er det kanskje på tide å skifte... Kanskje du har integrert på hovedkortet, vil tro dette er bedre. Mitt integrerte gir relativt lite støy.

 

Kjøp ev. et billig lydkort.

Ved å investere i et Audigy2 (Creative) får du ca 0 støy for en relativt billig penge.

 

PS! For et støyløst system, kan jeg anbefale M-Audio Audiophile 2496, har dette selv, og bruker endel til inspilling av musikk osv. Helt uten støy på både avspilling og innspilling. Men koster vel ca 2000,- så det er vel uaktuelt for deg...

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

jeg hadde pc`n og skjermen min koblet til en jordet kontakt, da fikk jeg støy på både bilde og lyd på tvskjermen min. har en s-vhs kabel og en 3,5 mm plugg til 2 x kontakter som det er bakpå tv`n og stereroer, når denne lydkabelen var koblet mellom pc`n og tv`n min fikk jeg en durelyd som forsvant når jeg tok pc`n og skjermen i et ujordet støpsel

Endret av ChalStye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...