Pho3nix Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Hei, jeg driver med er prosjekt om mikroprosessorens avbrudds nivåer. Spørsmålet er: Gjør rede for Mikroprosessorens avbruddsnivåer! Noen som kan hjelpe meg? Trenger Info, tips e.l. om det! Endret 15. april 2004 av Pho3nix Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 http://kb.indiana.edu/data/ailq.html?cust=029171.94961.131 timtowtdi Lenke til kommentar
Pho3nix Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Fant ikke no. Dårlig i engelsk også Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 'Avbruddsnivåer' tolker jeg som 'Interrupt Requests' (IRQ) selv om jeg kan ta feil i dette. Enkelt forklart funker det slik: 1) En enhet, f.eks. harddisken hever et flagg 'hei jeg skal gjøre noe', dette flagget har et nummer (14 eller 15 er vanlig for harddiskkontrollere) 2) CPUen sjekker regelmessig 'er flagg nummer 1 heist? ok ikke det, jeg går videre i det jeg ellers driver på med' - 'flagg nummer 2?' etc. etc. 'er flagg nummer 14 heist, ja det er det! Jeg må gjøre noe med dette' Veldig banalt forklart, men omtrent slik fungerer IRQ iallefall. timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå