Gå til innhold

Nye grafikkort fra Nvidia

IceCone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den sener tid slitt ganske mye med mitt GF4 440MX-kort. Jeg skjønner at skal jeg kunne få noe glede ut av nye spill må jeg skaffe et bedre.

Jeg hadde derfor bestemt meg for å gå til anskaffelse av et 9800pro-kort. Men nå ser jeg at Nvidia kommer ut med nye kort i mai...Se her

Hva er deres erfaringer fra nye generasjoner grafikkort? Er det stor forskjell fra serie til serie? Burde jeg vente på de nye kortene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden passer vel bedre under Hardware?

Men allikvel, kommer an på hvor fort du vil ha et nytt kort. Hvis du trenger det med en gang burde du kjøpe Radeon 9800Pro, men hvis du er tålmodig burde du nok vente på den nye generasjonen.

Det lønner seg å kjøpe kortet ikke rett etter at det er kommet, og ikke rett før de nye kommer ;)

Skrevet (endret)
Det lønner seg å kjøpe kortet ikke rett etter at det er kommet, og ikke rett før de nye kommer

Kjipt tidspunkt ut sommeren altså... :/

Anng. feilpost: Du har selvfølgelig rett. Jeg poster under hardware isedenfor.

Dere behøver derfor ikke svare på denne posten her mer.

Beklager for feilpost.... :hmm:

Endret av IceCone
Skrevet

Hva er deres erfaringer fra nye generasjoner grafikkort? Er det stor forskjell fra serie til serie? Burde jeg vente på de nye kortene?

NV40 er jo dobbel så rask som nåværende toppmodeller fra ATI og Nvidia, så det er opp til deg å vurdere om det er verdt prisen elelr ei.

Skrevet

sitat fra it-avisen:

GeForce 6800-skjermkort forventes å dukke opp først i mai, med «Ultra»-versjoner annonsert for juli måned.

trodde det var ultra-versjonen som kom først,eller snakker de om

nv 41-45 her !

Skrevet
sitat fra it-avisen:

GeForce 6800-skjermkort forventes å dukke opp først i mai, med «Ultra»-versjoner annonsert for juli måned.

trodde det var ultra-versjonen som kom først,eller snakker de om

nv 41-45 her !

Tror det er smart av nvidia å vente litt med Ultra versjonen for å se hva Ati kan tilby.

Skrevet

Takk for svar!!

Har tittet litt rundt på nettet. De 6800-serien ser utvilsomt bra ut så jeg kjøper et slikt kort når de kommer ut.

Nå har det seg slik at jeg har en P4, 2,5G prosessor. Holder dette i forhold til grafikkortet? Eller vil prosessoren være en stor flaskehals når jeg spiller? Må jeg skaffe meg ny prossessor også?

Skrevet

Det er jo helst på høye oppløsnigner som 1600*1200 og 1280*1024 at 6800 virkelig drar ifra, og du spiller ikke på de oppløsningene hvis du har 17" skjerm.

har du derimot 19" så er det plutselig mer aktuelt.

Prosessoren vil nok være en liten flaskehals. på xbitlabs testet de med athlon 64 3400+ og de sa at den var en flaskehals i noen av testene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...