Gå til innhold

Erfaringer med Zalman CNPS 5100CU eller lignende?


Anbefalte innlegg

Noen som har denne eller lillebroren?

(Forrige modell altså?)

Har en xp 1700+ som jeg skal ha en stillegående vifte til. Hadde egentlig tenkt på silent viking, men etter som jeg flytter pc-en my rundt stoler jeg ikke helt på festet på den.

 

Tenkte at jeg kunne kjøpe denne og kjøre viften på silent slik at systemet mitt blir stille igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-02 12:20, Arachnid skrev:

for all del! ikke kjøp Zalman! hvis du kjører vifta på minst turtall kjøler den ikkeno, og på fullt bråker den som en gravemaskin. IKKE KJØP ZALMAN kjøp silent viking hvis du skal ha noe. koster ikke mye mer heller! :smile:


 

Alpha 8045 med en rolig paspt. Denne ribba bruke de 4 skuehullene på hovedkortet. Du får paspt vifter ned til 12 dB men hvet ikke om disse holder

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 12:20, Arachnid skrev:

for all del! ikke kjøp Zalman! hvis du kjører vifta på minst turtall kjøler den ikkeno, og på fullt bråker den som en gravemaskin. IKKE KJØP ZALMAN kjøp silent viking hvis du skal ha noe. koster ikke mye mer heller! :smile:


 

Poenget med zalman sine kjølere er ikke å kjøle mest mulig, men å kjøle prosessoren "nok" med et lavt lydnivå.

Om prosessortempen er 60 - 65 grader på en ikke overklokka prosessor så er jo dette ikke noe problem til vanlig.

Jeg vil påstå at hvis ditt system ikke er overklokket og blir ustabilt på 60 - 65 grader så er det noe galt med noen av komponentene i maskina.

 

Levetiden kan jo bli nedsatt ved høye temperaturer, men hvis vi feks. sier at levetiden maksimalt er 10 år (jeg er ikke sikker på dette, men spekulerer litt) og den maksimalt blir halvert så vil prosessoren fortsatt leve i minimum 5 år. Er ikke dette nok da?

 

Hvis du vil overklokke og ha lave temperaturer samtidlig som det skal være stille så bør du ikke satse på zalman kjølere.

 

_________________

EP-8KHA+

AMD XP1700+ m/Zalman 6000-CuAl

256Mb DDR

ATI Radeon 8500LE

IBM Deskstar 120GXP 40Gb m/silentdrive

 

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-04-02 15:22 ]

Lenke til kommentar

Monterte kjøleren etter at jeg fikk den på posten i går. (rask levering fra netconnection med visa betaling).

Kjøler nå min xp1700+ på idle med 40 gr5ader og et hovekorttemperatur på 31 grader.

 

Dette på stilleste nivå (2800 omdreininger.)

Kan ikke høre den i det hele tatt.

 

Kjempeovergang fra retailkjøleren fra ati.

 

temperaturene hentet fra pcalert 3 som fulgte med mitt msi hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...