bowelripper Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Kjøpte en Volcano 12-vifte i dag. Koblet av alt fra hovedkortet (Abit AN7) og skrudde det ut for å sette på den nye vifta. Etter at jeg hadde koblet til alt igjen, ville det ikke starte! Når jeg trykker på av/på-knappen skjer ingenting! Men en LED på hovedkortet lyser, så det betyr vel det er strøm. Får ingen lydsignaler heller. Prøvde å resette CMOS, men det hjalp ikke. Prøvd å koble ut mest mulig, men ingenting skjer. Til og med prøvd å slå på med bare strømkontakten på hk. En gang slo det seg plutselig på, og så ut til å virke, men etter at jeg slo av strømmen igjen funket det ikke. Har tilfeldigvis et Asus-kort liggende, og jeg prøvde det med CPU, grafikkort, og det funket. Så det må være Abit-kortet det er noe problemer med. Meget irriterende! Har på følelsen det har med strømmen å gjøre, men vet ikke hva jeg skal gjøre ... Noen som kan hjelpe?! PS. Hovedkortet er knapt en uke gammel ...
bowelripper Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Har lest at jeg kan legge det på et antistatisk papir ... f.eks. det som hk kom i?
Redeemer Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Prøv igjen og kobl alt av og på! Funker ikke det, er jeg redd du har knust kjernen på cpu! Skjedd med meg før, og er ikke serdeles hyggelig!
bowelripper Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 (endret) Det er nok ikke CPU (Athlon XP 2500), jeg prøvde den på Asus-kortet og den funker der. Og jeg er rimelig sikker på at jeg har koblet power-switchen riktig. Jeg fortalte over at en gang slo det seg plutselig på (ca. 3-4 sekunder etter at jeg trykket på-knappen). Jeg kan legge til at det skjedde da jeg bevegde litt på kortet (det lå løst oppå posen det kom i - oppå kabinettet). Endret 14. april 2004 av bowelripper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå