Zer0z Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Maskin skrives ikke marskin mrmattis jaja, GREIT... nok med at en sier det sjø...
ZF- Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Har du sjekket NetBIOS?? Net bios???' Egenskaper for nettverkstilkoblingen - Velg Internett-protokoll og trykk egenskaper - Trykk avansert - Trykk WINS - Velg Aktiver NetBIOS over TCP/IP
Zer0z Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 (endret) Har du sjekket NetBIOS?? Net bios???' Egenskaper for nettverkstilkoblingen - Velg Internett-protokoll og trykk egenskaper - Trykk avansert - Trykk WINS - Velg Aktiver NetBIOS over TCP/IP Nope, hjalp ikke noe... finner fremdeles ikke maskinapå nettverket Endret 14. april 2004 av Zer0z
Zer0z Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Flisespikkere.... Hvis du ikke har noe fornuftig å sie så kan du bare ti still...
ZF- Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 skjer det noe hvis du i Dos kjører kommandoen net view \\navnetpådenandremaskinen ? Får du pinget mellom maskinenen?
Albino Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Flisespikkere.... Hvis du ikke har noe fornuftig å sie så kan du bare ti still... Jeg beklager at jeg såret dine følelser. Visste ikke at du var en så følsom person... Jeg vet ikke om jeg skal gi noen flere tips. Vet ikke hva dette kabelmodemet innebærer... Er det en router? Har du hub, eller er det en router du har? Kan du prøve å få kontakt mellom maskinene uten å blande inn dette kabelmodemet hadde det vært flotte greier. Så drit i modemet, og få kontakt mellom maskinene.
Zer0z Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 skjer det noe hvis du i Dos kjører kommandoen net view \\navnetpådenandremaskinen ? Får du pinget mellom maskinenen? det her skjer C:\Documents and Settings\Administrator>net view \ragnar Systemfeil 123 har oppstått. Filnavnet, mappenavnet eller volumnavnesyntaksen er feil.
ZF- Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) skjer det noe hvis du i Dos kjører kommandoen net view \\navnetpådenandremaskinen ? Får du pinget mellom maskinenen? det her skjer C:\Documents and Settings\Administrator>net view \ragnar Systemfeil 123 har oppstått. Filnavnet, mappenavnet eller volumnavnesyntaksen er feil. husk to backslasher \\ Endret 14. april 2004 av nettverkseksperten
Zer0z Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 skjer det noe hvis du i Dos kjører kommandoen net view \\navnetpådenandremaskinen ? Får du pinget mellom maskinenen? det her skjer C:\Documents and Settings\Administrator>net view \ragnar Systemfeil 123 har oppstått. Filnavnet, mappenavnet eller volumnavnesyntaksen er feil. husk to backslasher \\ Da kom det her: C:\Documents and Settings\Administrator>net view \\ragnar Systemfeil 53 har oppstått. Nettverksbanen ble ikke funnet.
ZF- Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) ping ragnar Prøv også net view \\dinmaskin fra ragnar Endret 14. april 2004 av nettverkseksperten
eskarls Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Jeg har et lite trådløst nettverk med dlink 614+ og 128 kryptering! Jeg er kobbla til med ledning og en annen pc med trådløst kort! Vi begge bruker d-link programmvare...ikke noe innebygd xp nettverk!! Når jeg søker etter den andre pc på nettverket så finner den ingen ting?? Det samme gjelder hvis vi søker fra andre pc........Jeg har installer protokoll: File and printer sharing på begge! Har enable DHCP og begge har statisk ip adresse. Har også diseabla brannmuren i xp på begge maskinene...... Begge pc har internett...men vi får ikke delt filer med hverandre!! Hva kan dette skyldes? Hadde en tråd på dette men ble ikke svart, tar det her istedet!!
black_knight Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) Zer0z : Enkleste løsningen vil antakelig være å installere IPX protokollen. Under LAN properties, velg install -> Protokoll -> NWLink IPX/SPX... EDIT: Det samme gjelder deg eskarls. Endret 14. april 2004 av black_knight
Zer0z Skrevet 15. april 2004 Forfatter Skrevet 15. april 2004 Zer0z : Enkleste løsningen vil antakelig være å installere IPX protokollen. Under LAN properties, velg install -> Protokoll -> NWLink IPX/SPX... EDIT: Det samme gjelder deg eskarls. Under lan properties ja.. men hvor ligger lan properties ?
el_cash Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 (endret) jeg kaster meg inn i denne tråden da jeg har gjort alt ovenfor, og har et nettverk tilsvarende eskarls - med winxp pro på både stasjonær og laptop. problemet mitt er at det tar vanvittig lang tid å mappe opp den stasjonære fra min laptop - dette har fungerte glimrende før, så det er ikke båndbredden eller maskinvaren som er problemet. antar at det er en protokoll eller en innstilling som er feil, noen som har et knalltips? edit: noen ganger virker det som om mappingen tar ned mitt trådløse nett, detter ut av messenger etc, men så fort den mappen jeg skal nå kommer opp, så er alt i orden igjen... hva er galt?? Endret 15. april 2004 av el_cash
dimdal Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Har du sjekket NetBIOS?? Net bios???' Egenskaper for nettverkstilkoblingen - Velg Internett-protokoll og trykk egenskaper - Trykk avansert - Trykk WINS - Velg Aktiver NetBIOS over TCP/IP Hvorfor i alle dager skulle han ha bruk for netBIOS ? Ikke at jeg har veeeldig peiling, men mente at det var noe man brukte i win98 dagene jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå