Gå til innhold

Hvordan fjerne skrivebeskyttelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fjerner jeg skrivebeskyttelsen på en mappe? Egenskaper - Read-only funker ikke å fjerne. Den J***A beskyttelsen kommer tilbake hele tiden.

Noen som kan hjelpe meg her? Dette irriterer meg grønn!! :sick:

Frugy

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

høyreklikk mappen - egenskaper/properties

Der kan du huke av for skrivebeskyttelse eller ikke.

edit: må lese bedre nå :blush: Prøv å stille NTFS-rettigheter under arkfanen "sikkerhet"

Endret av ob1
Skrevet (endret)

Hmm.. Nå har jeg logget inn som Administrator og erklært eierskap av mappen og alle filene, og alle funksjoner for å gi full tilgang jeg overhodet fant! Men fungerer det? Neida, samme greiene hele tiden. "Access denied" er en setning jeg ikke blir altfor glad å høre resten av kvelden....

Edit: Skriveleif

Endret av Frugy
Skrevet

ja, men NÅR får du "access denied"?

når du skal åpne mappen? opprette en mappe? åpne en fil? lagre en fil?

Jo mer info du gir, jo lettere er det å hjelpe deg.

Skrevet

Får det når jeg vil overskrive den, endre navn og slikt. Når jeg logget inn med Administrator kunne jeg faktisk ikke gå inn i mappen filen ligger i engang, uansett hvor mye rettigheter og eierskap jeg erklærte :(

Skrevet

Kan være fordi filen er i bruk. Uansett, har hatt et liknende problem før - det har med eierskaptingen å gjøre. Gi meg morgendagen, så skal jeg finne frem den gamle windowsproblemloggen min :p

Skrevet

Har du gått på arkfanen "sikkerhet" og gitt deg selv skrivetilgang?

Hvis "sikkerhet" ikke vises må du fjerne "enkel fildeling": i windows utforsker - verktøy - mappealternativer - vis. Fjerne enkel fildeling.

Skrevet
Får det når jeg vil overskrive den, endre navn og slikt. Når jeg logget inn med Administrator kunne jeg faktisk ikke gå inn i mappen filen ligger i engang, uansett hvor mye rettigheter og eierskap jeg erklærte :(

Har en kompis som hadde tilsvarende problem.

Han hadde Win XP Hjemme Versjon med enkel-fildeling aktivert.

Problemet forsvant helt av seg selv når han skrudde av enkel fil-deling.

NB: Dette skjedde for over 1 år siden - det er ikke sikkert jeg husker rett... :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...