jlohne Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Noen som har vært borti at tilkoblingen til WLAN dekativerer seg av seg selv? Det kan virke lenge av gangen, men plutselig er tilkoblingen deaktivert. Ved å gå til tilkoblingene, og aktiverer WLAN igjen, er alt i orden. Hva kan dette komme av? Standard PCI WLAN-kort mot en 3Com Wireless xDSL-router. Windows XP Pro. Et annet problem: I tillegg skjer det av og til at jeg får opp "Siden kan ikke vises", selv om tilkoblingen til WLAN er aktiv. Etter et par minutter kan jeg trykke "Refresh" og alt er i orden. Er det sannsynlig at dette ligger hos Telenor? Bruker Online ADSL. Routeren er satt opp til alltid å være tilkoblet nettet.
Eplekakespising Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Det letteste er jo bare å ringe Telenor Online support... da går det mye fortere enn at du må vente på et upresist svar herfra...
Pansergnom Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Har skjedd 2 ganger på en bærbar pc jeg har... (belkin 54g)
alex3d Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 dette problemet har jeg også på min bærbar, å forøvrig så har alle jeg kjenner samme problemet, opptil flere ganger timen ca 3 / 4 ganger. Skikkelig kult når alle man kjenner logger seg på å av msn som noen gal samt at det ikke går å sende store emails og ta imot / sende store dcc på irc.
magnus85 Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Det skal jo ikke være sånn, da er det noe som er galt, sitter selv med trådløs internett og setter jeg på en nedlastning som tar en dag så blir den ikke disconnected, da vil jeg tro det er noe med Idle disconect time i routeren deres.
lovlig Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Samme problem her. Har internett tilknytning fra Nextgentel. Har en Asus trådløs router (802.11g) og en Dell inspiron 8600 med a/b/g wlan. Den bærbare bruker lang tid å koble seg opp, kobler av ofte og bruker lang tid på å koble seg opp igjen. Hvis jeg manuelt ber den koble opp igjen så skjer det umiddelbart. Lurer på om dette problemet er relatert til det trådløse utstyret jeg bruker eller om problemet ligger i windows (bruker Windows XP pro). Har i den senere tid brukt kabel istedet. Det er håpløst å måtte logge seg på igjen flere ganger i timen (arbeider mot server på jobb som ikke tåler avbrudd), få avbrutt nedlasting osv. Har også hørt at den orginale Centrino wlan (802.11b) skulle være mer stabil enn den oppgraderte wlan som dell tilbyr, har jeg tabbet som kjøpte Dell TrueMobile (802.11 a/b/g)?
Ghosterix Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 (endret) jeg har samme problem med dell truemobile edit: Dette funker heller ikke noe særlig i forbindelse med domene...waln linken er jo ikke oppe før etter at jeg har logget inn, og da er det jo for sent å få lastet ned profilen !!? skal ikke det være mulig da? Endret 26. april 2004 av Ghosterix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå