Gå til innhold

Hvilken chip skal jeg velge til Xbox


orbital

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er null hensikt å kjøpe X-Ecuter 2.3 pro. Pro versjonen er for de som er mer inni dette om modchip. Ville ha satsa på X-Ecuter 2.3LiteB.

 

Eller så har du X-Ecuter 2.3Lite +. Denne er loddfri. Men etter det jeg har lest så holder en chip som er lodda mye lengre. Men dette er jeg ikke helt sikker på.

Endret av Indianern
Lenke til kommentar

Skal du ha en fancy chip, kan du like godt kjøpe en 4. generasjons chip. Disse kan styres via software i motsetning til eldre chipper. Xenium er en bra chip.

 

Hvis ikke du trenger noe fancy er det like greit å bare kjøpe en aladdin advance 64 chip. Det er sjeldent folk trenger mer enn 256k allikevel.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale x-bit, enkel å montere hvis du ikke vil lodde chippen fast! Ganske avanset chip som da desverre ikke er blant de billigste men hvis du kjøper den fra utlandet kan du få den for rundt 470 kroner!

Hvilke chip du vil ha er jo litt avhengig av hva du "trenger", trenger du f.eks. ikke flere enn en bios er alladin advance 64 en bra chip (eller + versjonen).

Lenke til kommentar

470 kr... hvis pakkas verdi er over 200 kr blir den stoppa i tollen og der blir den gjerne liggende en uke. Når du får den, får du den sammen med et brev fra tollvesenet der du må betale 24% moms og i tillegg betale et gebyr til tollvesenet (50,- eller no sånt). Kanskje like greit å benytte en lokal leverandør :hmm:

Lenke til kommentar
470 kr... hvis pakkas verdi er over 200 kr blir den stoppa i tollen og der blir den gjerne liggende en uke. Når du får den, får du den sammen med et brev fra tollvesenet der du må betale 24% moms og i tillegg betale et gebyr til tollvesenet (50,- eller no sånt). Kanskje like greit å benytte en lokal leverandør  :hmm:

Ja, men The Console Corner setter aldri høyere verdi på pakkene sine enn 25$

Endret av oifind
Lenke til kommentar
Har nettop kjøpt meg Xbox og har lyst og chippe den. Har studert endel forum og lest litt om forskjellige chipper, men finner liksom ikke noen utmerker seg. Er det noen som er bedre enn andre eller er de ganske like? Denne siden inneholder de fleste: http://the-console-corner.com/xbox_modchips.htm. Noen som har et godt forslag? :hmm:

hva er vitsen i å chippe den da?????

er den ikke god nok uten da??

Lenke til kommentar
Streame MP3 fra pc til xbox :wow:

Dette er akkurat løsningen jeg er ute etter!

Hvilken chip har du puttet du i? Må du laste ned og installere noe ekstra i boxen, eller var det tut-og-kjør? Får du opp playliste, eller "library"?

Har kikket på Alladin Advance Plus

Jeg har en Executer 2.3b lite. Men alle chipper vil funke fint. Det er programmene du legger inn som har noe å si for funksjonaliteten. Og her er det endel å velge mellom. Jeg bruker xbox media player, til avspilling av film og musikk. Den har støtte for de aller fleste lyd og bilde formater og har en enkel playlist funksjon. Jeg har ikke testet den så mye til musikk i og med at jeg for det meste bruker den til å se filmer. Jeg tror at xbox media center har flere funksjoner med hensyn playlister og librarys.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Streame MP3 fra pc til xbox :wow:

Dette er akkurat løsningen jeg er ute etter!

Hvilken chip har du puttet du i? Må du laste ned og installere noe ekstra i boxen, eller var det tut-og-kjør? Får du opp playliste, eller "library"?

Har kikket på Alladin Advance Plus

Jeg har en Executer 2.3b lite. Men alle chipper vil funke fint. Det er programmene du legger inn som har noe å si for funksjonaliteten. Og her er det endel å velge mellom. Jeg bruker xbox media player, til avspilling av film og musikk. Den har støtte for de aller fleste lyd og bilde formater og har en enkel playlist funksjon. Jeg har ikke testet den så mye til musikk i og med at jeg for det meste bruker den til å se filmer. Jeg tror at xbox media center har flere funksjoner med hensyn playlister og librarys.

 

Lykke til!

"Det er programmene du legger inn som har noe å si for funksjonaliteten. "

 

Å dette stemmer? For meg har det ikke noe å si hva den heter eller ser ut, men at jeg har ALLE de mulighetene som finns for x-box. Alle nyttige og kjekke funksjoner. Så hvorfor skryter da folk av de forskjellige chippene?

Har det noe å si for funksjonaliteten om chippene loddes på eller "settes" på?

Beholder jeg garantien ved sistnevnte?

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en x-box + chip og hd. Men hvor mye må jeg ut med?

Hvor får jeg kjøpt den billigste x-boxen?

Samt norske nettsteder som selger chipper.

Funker alle slags hd'er?

 

Ble litt mye her nå men. Men er på nære nippet å bestille en x-box nå. (er i militæret å det kan til tider bli kjedelig)

 

Håper noen kan ta seg tid til å svare på spørsmålene :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Det har ingenting å si om chippen loddes eller skrues fast, du beholder ikke garantien uansett ettersom du må åpne xbox-en i begge tilfellene! Grunnen til at en del foretrekker loddefrie er fordi de ikke ahr lyst til å betale noen rundt 400 kroner for å lodde på chippen eller fordi de ikke tar sjansen på å lodden den fast (kan fort skje noe galt hvis du ikke kan lodde...).

Du sier du vil ha alle funksjoner til xbox-en, hvis du kjøper en helt vanlig chip (f.eks. den ikke altfor dyre alladin advance 64) vil du få alt det du får med andre chipper! Men noen nyere chipper har i tilleg støtte før flere bioser, usb flashing slik at du kan flashe chipen med usb rett fra PC-en. Noen 4 genereasjonschipper inneholder også noen nye muligheter som jeg ikke er hundre prosent bekjent med men jeg tror noen blant annet støtter utvendig liten lcd "skjerm" (litem skjerm du kan feste forran på xbx som du kan lese av diverse info på). Så da blir det nesten opp til deg om du vil ha en 4 generasjonchip eller om du vil ha en 3b genereasjonschip som har nesten de samme mulighetene!

Hvor mye du må ut med varierer med hvilken chip du vil ha og og hvor stor harddisk. Men jeg vil anslå rundt 3000 kroner for en helt ny xbox med chip og hardisk på 80-120Gb.

 

Hvis du kjøper ny xbox får du den billigst på lefdal, eller elkjøp (lefdal har jo sin 150% prisgaranti som gjør at den blir noe billigere der...).

 

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe chip fra utlandet ettersom den kommer til å koste deg rundt halvparten av hva den vil koste i norge. Jeg kjøpte f.eks. en xbit for 470kr inkl. frakt, og jeg har ikke sett den til noe under 800 kroner her til lands!

Jeg vil personlig anbefale http://www.the-console-corner.com/, de har jeg hat gode erfaringer med ihvertfall og de markerer pakken slik at du ikke må betale toll på den!

Lenke til kommentar

Takktakk, begynner å fatte det viktigste nå :)

 

Men har noen flere spørsmål.

 

"Men noen nyere chipper har i tilleg støtte for flere bioser, usb flashing slik at du kan flashe chipen med usb rett fra PC-en."

 

Hva skal du med flere bioser? og hvorfor bør man ha den muligheten til å flashe chippen selv?

 

Har sett noen små filmer av den skjermen, å ser ikke nødvendigheten i det. Så fremt 4 generasjon ikke har andre muligheter da..

 

Men hva med xbox live? har adsl hjemme, så jeg vil ha denne muligheten, ikke nødvendigvis den offisielle xbox live, men noe "underground" greier har gått ann så fremt det er folk der.

 

Blir vel så jeg går for http://www.the-console-corner.com tenker jeg.

 

 

 

Takk for hjelpen til nå.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at de fleste ikke har behov for flere bioser, men noen ønsker f.eks. å kjøre linux på xbox-en i tilleg til f.eks. evox, og da trenger man to forskjellige bioser så vidt meg bekjent! Ellers er det også noen som ønsker å kunne benytte seg av flere forskjellige oppsett, f.eks. at de på en bios kjører evox men på en annen bios avalaunch. Selv har jeg muligheten for multibios men har enda ikke brukt den, men har noen planer om å instalere linux i tilleg.

 

USB flashing er vel strengt tatt ikke en nødvendighet, det kan bare være veldig praktisk til tider. Hvis man ikke har usb flashing må man enten innstalere bios-en ved hjelp av evox programvare eller via en programmer (dette finnes til xecuter chippene..). Grunnen til at usb flashing kan være praktisk er at du for det første ikke trenger å brenne biosen over på en cd, og for det andre hvis du skulle være så uheldig at det er noe galt med biosen du flashet med så kan du bare flashe biosen en gang til via usb, enkelt og greit. Hvis man da ikke har denne muligheten blir det noe vanskeligere. Personlig har jeg aldri opplevd en feilflashing og tror egentlig at hvis man er nøye med å laste ned biosen kun fra "ofisielle" steder som fra xbins sin ftp server så burde alt gå bra!

 

Hva slags andre muligheter 4 generasjonschipper har kjenner jeg egentlig ikke så godt til, så her bør du nok få noen andre til å svare! Meg bekjent er det ingen vesentlige forskjeller!

 

Hvis du setter i en chip så kan du fortsatt spille live ettersom du kan skru av chippen (bare husk på å las harddisken...), men da må du også ha det originale spillet (som man selvfølgelig har...). Ellers fins det andre tjenester som gjør at du kan spille med chippen aktivert, xbconnect er vel da en av de mer kjente tjenestene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...