Gå til innhold

tips om bra stillegående maskin?


Anbefalte innlegg

Har nå en slitt gammel tara maskin som bærbar, og må ha meg en ny iløpet av våren/sommeren, og jeg lurer på om noen har noen tips om maskiner som ikke bråker for mye, den jeg har nå bråker alt for my til at jeg kan bruke den på skolen.

 

Maskina bør ikke koste alt for mye over 15000 og det bør kunne gå an å bruke den til spilling, så Ati 9600/9700 er et krav.

 

Også en fordel at den ikke er alt for tung, kansje 3-4.5 kg?

 

Tenker litt på f.eks Alienware, ECS, Zepto, eller Dell, maskina bør ha et litt bra utseende også.

 

 

 

- Teaspoon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan på det varmeste anbefale Acer TravelMate 291LCi. Maskinen har relativt gode spesifikasjoner, og er ekstremt stillegående i forhold til de fleste bærbare jeg har prøvd. Viften starter noen få ganger under hard belastning, men stopper fort, og bråker ikke - noe som gjør den super til bruk på "stille" steder. Har selv en student i husstanden ... noe som resulterte i at vi nå har 2 stykker av maskinen :)

 

I tillegg er skjermen god og ikke "myk" på baksiden (selv om det bare er et plastdeksel som beskytter), tastaturet er fast og uten "klaprelyder" og DVD/CD-RW spilleren er forholdsvis stille. Skjermkortet er ikke av de beste, men fungere til "normal" spilling. Designet er vel noe konservativt, men er "svelgbart" for de fleste.

 

Acer TravelMate 291LCi er forholdsvis gunstig i innkjøp (sjekk PSdata.no), med en pris på rundt 13.500,-.

Lenke til kommentar

Dell 8600 is far from silent (even for a centrino), according to many users.. are you sure, you want to play games on the notebook? An LCD screen (_especially_ the ones on notebooks) are not suited for games... I can't stand playing games on my own notebook, and I always turn to the desktop for that.

 

The tundra is a good machine though (my father has one, it's also known as fujitsu-siemens amilo M) - although the fan is pretty noisy, but fortunately doesn't come on much on battery.

 

if you want a truly quiet machine, go for an ibm t41 - I have the t41p model, and I have never heard such a quiet fan... they should make fans for desktop cpus too!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...