Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installere ADSL i en "brakke"


Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt en ADSL linje fra Bluecom. I den militærleiren jeg bor i har jeg allerede ISDN linje inn på rommet i "brakka". Inne i leiren er det også en liten sentral som alle rommene på brakka er "rutet" igjennom, dvs at du kan gå ned i den sentralen og f.eks. legge linja som går inn på mitt rom over på et annet rom. Nå kommer montøren snart, og jeg lurer på om dette kan være et problem? Er det sånn at han bare skrur en boks opp på veggen og kobler denne i min vanlige telefonkontakt, eller må han gjøre noen større inngrep? F.eks i den lokale sentralen? Tror ikke forlegningsoffiseren liker at det blir gjort større inngrep, og jeg har heller ikke nøkkel til det rommet den lokale sentralen står.. Noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det montøren gjør er å forandre oppkoblinga til linja i den lokale sentralen til Telenor slik at den går over på bredbåndsleverandøren din så vidt jeg har forstått det. Ellers kal han jo og montere en boks ved kontakten på rommet og. Om det ligger masse routere og slikt mellom deg og sentralen kan jo dette bli et problem, men hvor stort problem kan nesten bare montøren svare deg på, så ring og spørr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...