Gå til innhold

Sony DCR-TRV145 Digital 8, spiller det av Video8?


Anbefalte innlegg

Min mor har ett gammelt Sony Video8 kamera, og selvfølgelig ett utrolig antall kassetter. Kameraet har mer eller mindre takket for seg (er fra 1989 tror jeg?), og hun har bursdag snart. Så, planen er å kjøpe ett Digital8 kamera, for såvidt jeg har skjønt kan de spille av Video 8 kassetter?

 

Kameraet det er snakk om, er Sony DCR-TRV145. Bare for å være 100% sikker (jeg finner det ikke helt ut ifra tekniske specs og info), kan dette kameraet spille av gamle Video8 kassetter?

 

Billigste jeg finner som har kameraet inne, er Multicom, hvor det koster 3995,-

Noen som vet om ett billigere sted? Vurderte også SONY DCR TRV250 til ca. 4 700,-, men eneste forskjell jeg finner er Steadyshot, USB tilkobling og 700x digitalzoom istedet for 560x... (digitalzoom er bæsj...begge har 20x optisk). Er det noe merkbart bedre kamera? (Min mor er ingen avansert videokamerabruker, bare hun får tatt opp og sett på det etterpå er hun fornøyd!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg spurt og gravd så det holder...det jeg fant ut er at verken Sony DCR-TRV145 eller DCR TRV250 faktisk spiller av Video8/Hi8... :(

 

The DCR-TRV250 also can not play back Hi8 and 8mm format tapes. The camcorder can record a Digital8 signal and playback a Digital8 signal from Hi8 and 8mm tapes, but it can't actually play back a Hi8 and 8mm signal, as other Digital8 camcorders have been able to in the past.

 

Eneste nye Sony Digital8 kameraet jeg finner som har denne funksjonen, er Sony DCR-TRV460. Dette kameraet koster ca. 5300,-.

 

Så min eneste muliget, hvis jeg skal gi henne ett knytt videokamera som spiller av hennes gamle filmer er visst dette... eller finnes det noen rene avspillere for Video8 å få kjøpt? Så kunne jeg ha kjøpt et DV kamera istedet?

 

Uansett, hvis jeg kjøper DCR-TRV460 så er vel dette ett ok kamera så vidt jeg kan skjønne?

 

 

Hi8-/Video8-avspillingskompatibilitet

Memory Stick™-spor

MPEG Movie EX

i.LINK™ (DV-inngang/-utgang)

Long Play (også på Video8-bånd)

2,5-tommers LCD-fargeskjerm

Berøringsskjerm

SteadyShot

20x optisk zoom / 990x digital zoom

Super NightShot Plus

Innebygd videolys

8 bildeffekter og 6 digitale bildeeffekter

6 program-AE

Avansert USB-streaming (brenning av video-CD)

Easy Handycam

10 timers STAMINA (batteri som tilbehør)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...