Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spillserver via router?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har Telenor ADSL med hjemmenettverk vha Billion xDSL/Cable router. Dette fungerer helt fint men jeg savner en vesentlig ting : Å kunne sette opp en spillserver (Unreal Tournament)som er synlig fra utsiden (Internett). Er dette mulig uten å ha TO public IP nummer ?

 

Routeren har NAT, ARP, ICM og DHCP server, den har support for "static route to intranet servers"

 

Jeg har forsøkt "alt" men har enda ikke fått spillserveren min til å bli "synlig" på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ha to public IP adresser men da må du bestille det og da blir del en del dyrere. Tror ikke du får det på et privat abbonement.

 

Men du trenger ikke det. Sannsynligvis har routeren din mulighet å jukse litt. Så lenge du ikke er avhengig å bruke samme port på to PC-er så kan du "porte" public adressen til spesifikke PC-er. På en måte...

 

F.eks. du kan ha to PC-er på din private range med webserver på den ene og FTPserver på den andre. Da må du sette routeren til å forwarde alt den mottar på port 80 til den IP adressen du har webserveren på og port 21 til den med FTPserver på. Ble litt usikker på portene men det er prinsippet. Du må vite hvilken port din server er på.

 

Les i brukanvisningen :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...