Gå til innhold

Får ikke installert Windows!


Anbefalte innlegg

Får ikke installert Windows XP Professional på min Seagate Barracuda 80GB ST380023A!

 

Eller, får ikke installert Windows "på nytt".

Første gang jeg installerte funket det, uten trøbbel.

Så tenkte jeg at jeg skulle finne ut om jeg fikk min låste Duron 1600 opp i 2,4Ghz (200x12).

Hadde satt for lav Vcore (1,8), så systemet ville ikke poste (klarte det med en annen harddisk med Vcore 1,95 etterpå).

Så jeg resatt bios, startet opp på normal måte, når maskinen skal inn i Windows, kommer følgende melding opp:"Feil under lasting av operativstystem"!

 

Har prøvd å installere det masse ganger, på forskjellige partisjoner, med forskjellige filsystem (FAT og NTFS).

Kommer samme melding hver gang installasjonen skal fortsette i "Windows".

 

System:

DFI Lanparty NF2 rev. b

1,5 gig twinmos pc2700 CL2,5

Creative Geforce4 Ti4800SE

 

Har hørt at nForce2 sliter med noen WD disker, har opplevd dette med en 200gb, men har ikke hørt at de sliter med Seagate.

Får installert Windows på disken uten problem på et MSI KT4V VIA KT400

Så lukter jeg et kompatibilitetsproblem her eller?

Bare for ordens skyld, så er disken som alt funker fint med en Qantum Fireball fra før krigen med 20rpm (fikk 118 i pcmark) :)

 

Noen som har noen tips/erfaringer ellerno?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen, no gir æ så jævli opp snart!

 

Formatere kvær gang æ installere på nytt....

Boot fra cd?

Ka du meine me d? Om æ boote fra cd når æ ska installere?

Juppz, d gjør æ....

 

Prøve no å installere på en Seagate ST32122A 2,1Gb

Får se om d funke....

Lenke til kommentar

Jah, no e d store nyheter her på Windows installajonsfronten...

Klikke snart!

Jaja, d nye e at æ omsider klarte å installere Windows på en partisjon dær æ formaterte driten med FAT32 (partisjon på 7gig).

Funka fint, installerte drivers and shit å tenkte, "no årne d sæ", va gla å førrnøyd.

Så satt dæ fsb opp t 166 med en låst Duron som da ligg på 2,0ghz (166x12).

Peise stabil på masse testa kjørt med disken fra krigen (Quantum Fireball).

 

Så sku æ kjøre litt testa no å, bære førr arti å teste om d va stabilt d her driten.

Men så oppdaga æ at load tempen lå på ruinnt 38grader, som e 2-3 grader over d deinn lå på med Fireball'n, så da tok æ av kjølarn å la på ny gugge (Arctic Silver 5). Da når æ sku starte igjæn, så ville ikke driten poste.

Resatte biosen å starta opp, da funka aillt t han sku laste d førrpulte programmet laga av han hælvettes Gates. Da kom d følganes melling opp: "Manglende operativsystem".

Da fikk æ løst tell å dræpe nåån.

Bytta ut med Fireball'n, han loada Windows som en helt.

Har prøvd å installere Windows akkorat identisk som æ gjor sist d funka, men neida. "Manglende operativsystem"!

D e deinn nyaste Bios-versjon, kainn d være en idè å flashe deinn tbake t en gamlar versjon bære førr å se om d funke?

Ska æ seinne driten tbake? Ska æ knuse deinn med hammar?

F%¤&"#"#¤!

*Lættar førbainna på DFI* :mad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...