Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkt endel på å sette lcd-display i kassa mi. Sett litt rundt, blant annet på elfa, og valget står mellom 4x40 eller 2x40, evt 4x20. Har ingen plassproblemer hva montering anngår.

 

Det jeg lurer på er om det er vits i å spytte inn de ekstra kronene for et 4-linjers display. Hvordan virker de i praksis? trenger man mer en 2 linjer? trenger man 40 tegn, eller er 20 nok? Hadde jo vært greit å kunne spare de par hundrelappene et 40-tegns koster sammenlignet med 20. Finnes det software som scroller teksten hvis den er over 20 tegn lang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet om du vil har 2 eller 4 linjer er vel smak og behag evt.pengebegrensninger. Føler du at du har behov for 4 linjer, så gå for det. Personlig ville jeg kjøpt 4 linjern fordi jeg syns det ser litt finere ut +at man får mer plass selvfølgelig. Det kommer også ann på hvor mye du vil ha på det samtidig selvfølgelig. Skal det vise 4 temp målinger samtidig er det en klar fordel.

 

Og ja det finnes massevis av software ute, og nært sagt alle scroller texten hvis den blir mer enn 20 tegn. Er ett program som heter LCDSmartie som jeg synes funker bra.

 

http://www.rendo.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/

 

[ Denne Melding var redigert av: MorbidHamster på 2002-03-31 17:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...