Paralio Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 (endret) Har fått en ny Zyxel B-2000 v 2.0, som jeg har fått satt opp. Skal nå igjen reinnta den store P2P-verden, som nå skal gå en ekstra tur gjennom denne hvite dingsen med to antenner. Har disablet MS-firewall på pc, og kjører kun firewall gjennom routerens firmware. Tok bare en kjapp sjekk på firewallen og fikk følgende svar: [i]timeout : timeout on ip 81.0.xxx.xxx (6 sec) this means, that we even did not receive a RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall[/i] (Bruker ZyNOS Firmware Version: V3.50(HF.1) | 12/01/2003, som var med routeren) OK- Jeg må åpne en TCP-port og en UDp-port for trafikk. Men hvor kan jeg finne muligheten til å åpne portene i routerens firmware? Finner bare options for blokkering av porter..... Har sjekket usermanual, forumet på Zyxcel osv ute hell. Noen som har noen gode tråder for dette problemet, evnt svar? Endret 6. april 2004 av Paralio
Paralio Skrevet 6. april 2004 Forfatter Skrevet 6. april 2004 Har en SUA/NAT-meny- Har prøvd å åpne inn portene her, men får fortsatt Beskjed om at firewallen er i stealh-mode.
mar Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Kan du si litt mer om hvordan lokalnettet ser ut. Hva du har gjort? osv. Kjører pcen noen brannmur, er du sikker på at den lytter på den aktuelle porten?
Paralio Skrevet 6. april 2004 Forfatter Skrevet 6. april 2004 Kjører en bærbar pc (Win 2000), gjennom VPN. Denne går på Vlan, Kjører hjemmepc med xp, med kabel, og det er denne jeg skal bruke til P2P. Har ADSL fra Catch Mottar ip fra router, men kjører en (to) faste DNS'er. Router kjører stastisk ip på WAN. Mer info?
mar Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Dersom win2k maskinen har ip 192.168.1.2 og portene som p2p programmet bruker er 2000-3000 skal du gjøre følgende. under name kan du skrive det som måtte passe. SUA server oppsett: Active Name startport endport serverIPadress X p2p 2000 3000 192.168.1.2
Vice Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Ja, som beskrevet over setter du p2p programmets porter i "start port" og "end port". Så setter du PC'ns lokale IP addresse i feltet "Server IP Address". (IP addresse kan du finne ved å skrive "ipconfig" fra DOS-prompt (Dette gjeøder for XP, er ikke sikker på om 2000 bruker samme kommando))
Dokein Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Du skal bruke siden SUE/NAT i webapplikasjoenen. En annen ting. Får du ruteren til å virke mot nettet? Har tre stykker hjemme, alle mister forbindelsen mot nettet med jevne mellomrom. Har Online Bedrift, hva har du?
JPedro Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Du skal bruke siden SUE/NAT i webapplikasjoenen. En annen ting. Får du ruteren til å virke mot nettet? Har tre stykker hjemme, alle mister forbindelsen mot nettet med jevne mellomrom. Har Online Bedrift, hva har du? Prøv siste firmwaren 3.50(HF.3) som også inkluderer WPA støtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå