Gå til innhold

Fremtiden for Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok med den artikkelen fra xbitlabs i bakhånd så forstår jeg godt hvordan denne DDR2 misforståelsen har oppstått. La oss bare ha en ting klart først. DDR2 genererer mindre vareme enn DDR1 ved samme båndbredde og lagringskapasitet! Grunnen til missforståelsen her er at xbitlabs har tryna kraftig i sit forsøk på å sværte DDR2. De burde blandt annet lese denne:

http://www.theinquirer.net/?article=15167

Handler verken om DDR eller DDR2, men om en ønsker det så kommer nok poenget frem! Videre hadde vel lostcircuits en sak om dette..

Tja, hvis du hadde lest resten av artikkelen til X-bit labs så ville du sett at de tar for seg andre minne-teknologier også:

 

"XDR SDRAM can provide a bandwidth of 100GB/s today! No other available memory technology (even Full Buffered DRAM Intel has started talking about) can even dream of such speeds."

 

De konkluderer ikke med at DDR2 er dårlig, bare at det ikke er godt nok før til neste år når neste generasjon DDR2-minnebrikker er klar med betydelig bedre tilgangstider ('latency').

 

Det er altså slik at termineringen (som xbitlabs sier) er internt på minnebrikkene og dette kan medføre at brikkene blir varme. For DDR1 er denne termineringen på hovedkortet og totalt for hele maskina så kommer dette ut på ett hve varmeutvikling anngår. Forskjellen er at DDR2 har 1V lavere driftspenning (gjelder ikke for grafikkminne) og dette medfører vesentlig lavere effektforbruk. Totalt er det snakk om 30% redusert forbruk for hele systemet.

 

DDR2 minnet på grafikk kort benytter nok langt høyere spenninger for å tyne ut mer hastighet.

Ja, i teorien har du rett men det spørs om det blir slik i praksis. Sånn er det ofte med nye ting, enten virker de glimrende eller så må det noen revisjoner til før ting virker som de skal som f.eks. Intels Alderwood-brikkesett som visstnok har minneproblemer:

http://www.theinquirer.net/?article=15175

 

"Meanwhile, Intel has confirmed that it will introduce its 925X Express chipset in June, but without ECC support. There's a bug, and Intel will fix that with an ECC version in July, maybe."

 

Om du vil stange hue i veggen eller diskutere med meg er meg likegyldig. Jeg er ikke veldig glad i retorikken din jeg heller. Resten avstår jeg fra å kommentere utover at jeg gjerne skulle likt å vite hvilke feilaktige meninger jeg har tillagt noen som helst. Jeg er villig til å ta sterk selvkritikk om noe slikt skulle være tilfellet. Ellers har du utestående en forklaring/undskyldning fra en annen tråd her på forumet (tipper du vet hvilken). Så før du lader storkanonen kan det kanskje være greit å feie for egen dør?

Du har klart å komme med flere beskyldninger mot meg og andre bare i denne tråden som f.eks. "AMD-propaganda/irrelevant informasjon", "forsøk på DDR2-sverting" og "retorikk". Er du eneste som har patent på vettet eller, tror du virkelig på det selv? Er du virkelig nødt til å ta side i enhver sak? Lærer de ikke studentene ydmykhet og folkeskikk i Trondheim? :ermm:

 

Jeg kan ikke se at jeg har noe uteforstående med deg i noen tråd som jeg trenger å unnskylde, men vennligst spar meg for flere personlige angrep. Hvis du har mer å fortelle meg angående dette så får du eventuelt ta det i en PM.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...