Gå til innhold

Bestilt meg Dimage Z2 fra USA!


Anbefalte innlegg

Hei!

Har kikket på kameraer en stund, og lest tester opp og ned, lagt inn spørsmål her tidligere. Var ute etter kamera med RASK autofokus, og helst godt med zoom.

 

Bestilte i går Konica Minolta Dimage Z2 fra USA for ca 3500 kr inkl frakt, 128MB minnekort, 4 oppladbare batterier (1800 mAh), veske, tripod, rensesett og USB minnekort-leser. Gikk på ebay.com og brukte "buyNow" funksjonen.

 

3500 kr x 1,24 = 4340 kr. (med 24% mva)

Noen hundrelapper dyrere enn den billigste leverandør i Norge (som ikke har den på lager) med batterier, minnekort, osv!

 

Høres vel ut som en god deal?

 

Noen som har erfaring med dette kameraet?

Har lest de 2 testene jeg fant på nettet, ser ikke ut til å være noen norske tester enda..

 

Så de hadde Z1 på Claes Ohlson, sjekket størrelsen, kameraet er mindre enn jeg trodde, det er positivt.

 

Så nå venter jeg i spenning, har sendt de mail om totalpris med frakt, gleder meg som en unge.. :dribble:

 

Vh

Bjørn J

Endret av Bjornj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mye å glede deg til.

 

Var i Berlin i påsken og fant kameratet (dimage z2) på et av kjøpesenterene der, kjøte det + 256 mb sd kort (panasonic) + orginal veske for ca 560 euro. Fikk også tax-free refund og fikk da tilbake ca 60 euro så totalt så endte jeg opp med alt for ca 500 euro (ca 4300 kroner).

 

Har begynt å teste det ut og så langt er jeg veldig fornaøyd :-)

Lenke til kommentar

Ang. Minolta Dimage Z2:

Jeg har hatt dette kameraet i tre uker nå, og er stort sett fornøyd. Bruker det i jobben hvor jeg tar masse bilder av "ymse" (gatesluk, busser, trikker, baner, m.m.) og kravet mitt er ikke superkvalitet på bildene, men at det skal kunne brukes i øyeblikket, være raskt, ha rimelig kvalitet, være lett å omstille, OK levetid på batterier, og zoomen måtte være over 6x. Alt dette er greit på Z2.

 

Bildene brukes i slideshow og skrives ut på en Canon 865 i 10 x 15 cm. Har vel tatt ca. 600- 700 bilder og er som sagt fornøyd. Mesteparten er tatt med alt auto og synes at det er tendens til at bildene blir litt rødaktige av og til, men har ikke funnet når og hvorfor. Dette ser ut til å bli borte når jeg bruker manuell blender, vet ikke hvorfor. Uansett er det lett å korrigere i Photoshop.

 

Alt i alt er jeg fornøyd, kan til og med ta bilder av T- baner i fart. Hadde Fuji 602, deretter Olympus mju400, men Z2 er overlegent til mitt bruk.

 

Terje

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg Dimage Z1 (samme som Z2, men med 3,2 megaPix). Er veldig fornøyd. Kjøpte det på Clas-Ohlson til NOK 3800,- (i vanlig fotobutikk opp mot NOK 5000,-).

Fortrinnene med dette kameraet er kompakt design, god linse med 10Xzoom, rask autofokus, oppstart og operativsystem. Kameraet er enkelt i bruk, men har gode muligheter for mer avaserte innstillinger. Menyene er logiske. Knappene er store og enkle å betjene.

Overføring av bilder til PC via USB går meget raskt i fil-explorer (bruker ikke treigt program til dette).

Noe som trekkker ned:

Speilbildet av LCD skjermen i søkeren er dårlig

Litt billig og simpel plastfinish

Medfølgende minne er for lite.

 

ALt i alt er jeg meget godt fornøyd med dette kameraet.

Lenke til kommentar

Oppdatering av handel fra USA på Dimage Z2:

 

Fikk tilslaget på kamera på eBay 5. april fra "myVbuy.com", sendte de mail om totalsum med frakt til Norge. Har etterpå sendt de 2 mail til med ønske om totalpris slik at jeg kan betale, og ringt de gjentatte ganger på de 2 nr som er oppgitt. Har ringt kl 08:00, 17:00 og 00:00 til telefonen slutter å ringe. (Tidspunktene er norsk tid) Ingen tar tlf, ingen svarer på mail..

 

Ser på ebay at de har nesten 3000 positive kommentarer fra kunder, virket seriøst.

 

Sendte de siste mail på tirsdag, hvor jeg skrev at hvis de ikke svarer i løpet av i dag, fredag 16.04, avbryter jeg handelen.

 

I går kveld fikk jeg tilslaget på en pakke med kamera, 256 MB minnekort, veske, batterier, tripod og oppladbare batter for 519$ fra en annen butikk i New York. Også denne gang på eBay.com.

 

Så det passer egentlig hvis de ikke svarer i dag heller, for da ender jeg med 2 kameraer.. :hmm:

 

Håper det ordner seg denne gangen.

 

Den butikken jeg skal bruke nå, sendte jeg mail først og spurte om pris med frakt til Norge, fikk svar dagen etter. Virker mer seriøst.

(Dette firmaet heter Cameta.com)

 

Gleder meg til å leke med nytt kamera.. :thumbs:

 

Vh

Bjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...