salomo Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 (endret) Er det ikkje DOHC?? Som i dual overhead cam? Ser bare at alle har skrive DOCH..er det eg som har misforstått? Ja det heter DOHC Dobbel OverHead Cam Edit: Den første Sierraen hadde OHC som har 8 ventiler pr sylinder, DOHC har 16 ventiler pr sylinder. Ps: nå snakker vi om rekke fireren Endret 9. april 2004 av salomo
PaulMV Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 Den første Sierraen hadde OHC som har 8 ventiler pr sylinder, DOHC har 16 ventiler pr sylinder. Trur du meiner at det motoren til sammen har 8 (ohc) og 16 (dohc) ventiler, altså 2 (ohc) og 4 (dohc) ventiler pr sylinder? 16 ventiler på ein sylinder hadde vore litt vell mange... Blir jo 64 ventiler det
salomo Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 Den første Sierraen hadde OHC som har 8 ventiler pr sylinder, DOHC har 16 ventiler pr sylinder. Trur du meiner at det motoren til sammen har 8 (ohc) og 16 (dohc) ventiler, altså 2 (ohc) og 4 (dohc) ventiler pr sylinder? 16 ventiler på ein sylinder hadde vore litt vell mange... Blir jo 64 ventiler det seff
Myr Skrevet 9. april 2004 Forfatter Skrevet 9. april 2004 Men uansett så hadde de ver porr me 16 ventiler pr sylinder hehe
drkaos Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 I navnet kanskje. I praksis ville 16 små ventiler hatt mindre areal enn 4 store. For ikke å glemme alle andre deler.. Off.. tenk når noe skal byttes da..
Myr Skrevet 10. april 2004 Forfatter Skrevet 10. april 2004 (endret) hmm..tja..ikke nødvendig vis mindre arial til sammen..Men er enig i att de hadde jo vert MYE mere deler å holde vedlike..hadde nåkk vert en litt dyr motor å holde velike..tenk vist ventilstyringene mådde byttes..hadde vert show lol Endret 10. april 2004 av Mafuck
PaulMV Skrevet 10. april 2004 Skrevet 10. april 2004 Kva med uten ventiler da?! Motoren bare opna seg! eller ikkje
drkaos Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Mafuck; Jovisst. Dersom du ser for deg 16 bittesmå ventiler over et kammer, med halve på en side og halve på andre siden, så må det være en ramme/lukkekant (eller hva jeg nå skal kalle den) rundt hver ventil. Alle de tilsammen blir et større areal enn du greier å dekke inn ved å bruke så mange ventiler. Rent teoretisk that is.
Myr Skrevet 11. april 2004 Forfatter Skrevet 11. april 2004 Hehe..Er i grunna sant de du sier der!men,masse så går ann! gidder ikke å kvervulere på ditta der alika vell,blir litt for domt,siden eg veit att eg ikke kan vinne alika vell.hehe !!Kommer nåkk aldri til å komme en motor med 16syl per sylinder!(vell,aldri si aldri lol).. Hmm va med å lage en ventil lik et rektangel,med litt bua form!altso to arial.en inn en ut!? hehe..nei,eller kanskje ikke
salomo Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Ble mye styr med skriveleifen Btw rekorden er 6 ventiler pr syl, mener det er Honda som har den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå