OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Går det ann å få mer enn 12v ut av en vanlig psu til pc?
ronnyaa Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Du har -12 volt og så du skal kunne få 24 volt ut av den..
Tho®¿ Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 hva mener du?? du har jo 12,xx volt, men hva skal du med merer enn 12v?? Du har jo -12 og -5 volt da...
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 5. april 2004 Forfatter Skrevet 5. april 2004 Jeg har tenkt å teste et par av viftene på litt høyere spenning! Åssen må jeg koble for å få høyere spenning enn 12v?
ronnyaa Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Hvis du kopler viften til -3 volt og 12 volt har du 15 volt. Er litt usikker på hvor mye strøm de aktuelle kanalene kan levere. Hvorfor ikke bare sette viften i 220volten med en gang ?
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 5. april 2004 Forfatter Skrevet 5. april 2004 Hvis du kopler viften til -3 volt og 12 volt har du 15 volt. Er litt usikker på hvor mye strøm de aktuelle kanalene kan levere. Hvorfor ikke bare sette viften i 220volten med en gang ? Hehe! Tør ikke å risikere at cpu vifta mi ryker noe som den sansynligvis gjør på 220v! Men vilke farger må jeg koble for å få høyere spenning lurte jeg på!
ronnyaa Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Her finner du vel det du trenger (løsningen er aldri langt unna) Og ja, viftene dine vil nok si poff om du setter dem i 220 volten, men jeg anbefaler IKKE å gi dem mer enn 12 volt..
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 5. april 2004 Forfatter Skrevet 5. april 2004 Her finner du vel det du trenger (løsningen er aldri langt unna) Og ja, viftene dine vil nok si poff om du setter dem i 220 volten, men jeg anbefaler IKKE å gi dem mer enn 12 volt.. Takk takk! Får teste å se hvor mye vifta tåler! Har p4 så det er ikke verdens undergang om vifta går da
Veritas_ Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 Mangen vifter er faktisk merket med opp til 15 Volt (Iallefall papst viftene mine) som driftspenning. Men -3 volt finnes vel ikke Og - linjene gir ut lite amper... Så pass på. http://www.xtremesystems.org/forums/forumd....php?forumid=63 Her kan du finne mods for div. strømforsyninger, så linjene gir ut mer spenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå