XDamage Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Før hadde jeg et ECS K7S5A med VIA chipset hovedkort og brukte Audigy Player lydkortet. Null lydproblemer. Etter at det hovedkortet tok kvelden, kjøpte jeg et nytt. ABIT NF7 V2.0 med NForce 2 chipset. Men da kom følgende problem: Lyden skurrer, hopper og popper hvis det blir mye lyd. Har ingen problemer med rolige mp3er, men på musikk med mye bass og lyd starter problemene. Samme skjer i diverse spill. Mye lyd = skurring etc. Men så starter hodepinen. Samme skjer om jeg bruker surround anlegget mitt, eller hodetelefoner. Ergo ikke feil på høytalere etc. Samme skjer om jeg bruker SB Audigy Player lydkortet, eller det integrerte AC'97 lydkortet. Ergo ikke kompitabilitetsproblemer. Har prøvd d meste som tenkes kan allerede: Har frigjort masse IRQer, og passet på at ingen komponenter deler IRQer. Har disablet turbo moden på Audigyen med en patch. Har prøvd å heve/senke kvaliteten på harware settings/sampling. Har installert nyeste drivere på alt. Har mutet Line-in/Mic-in. Har prøvd alt i denne guiden uten at noe hjalp. Problemet gjenstår. Er kanskje også verd å nevne at jeg kjøpte et nytt og større kabinett med det nye hovedkortet i tillegg. Lurer på om det kan være forstyrrelser/støy den tar inn eller noe. Men det er jo rart om både Audigyen og det integrerte lyd kortet skulle ta inn dette. Sorry for laaang post, men håper noen kan hjelpe meg! Takk for all hjelp på forhånd.
Stig-Arne Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Rettelse: Det er ikke AC97 lydkort på det hovedkortet, det er en brikke fra Soundstorm. Sjekk at du har mutet mikrofonen.. den kan skape trøbbel.. Prøv å legg inn nye drivere eller reinstaller dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå