Gå til innhold

Anbefalt Kjøler til P4 2,8 Northwood C Pc800


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på en god kjøler til min cpu (P4 2,8 Northwood C Pc800). Har tenkt på å klokke den til 3ghz+. Har en anelse om at det går med boxed kjøler, men kunne tengt meg noe rundt 20dB og.

Har et Abit Ic7-Max3 Hk og OCZ Pc4000 Dual gold CL 2.5-4-4-7. i et Lian li PC-6070 støydempa kabinett med Fortron source FSP 400(w) PSU.

Lurte og på ny northbridge chipset kjøler til dette hovedkortet, seff noe som tåler klokkinga og på ca. 20dB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en P4 2,8c 800 "Costa Rica", Abit IC7-Max3 og Geil Golden Dragon PC4000, 2 GB samt et ATI Radeon 9800xt

 

Dette kjører jeg på 3,31 GHz med en Zalman CNPS 7000 ACU.

FSB=236, vcore=1,55 PCI/AGP=33/66

 

Maskinen er 100% stabil. Temperaturer med dette oppsettet er 43/57

 

En meget god luftkjøler, stille er den også. Har bestilt et Koolance Exos vannkjølingsanlegg fra Microplex som ligger i posten. Regner med jeg kan få temperaturene endel ned samt kjøre prosessoren opp mot 3,5 - 3,6

 

Nå er Koolance Exos montert. Kjører på 3,51 GHz ( 1,575 Volt/Fixed PCI/AGP, Dram ratio 5:4). Temperaturer:

Romtemeperatur: 22

Idle: 33

Load: 42

 

100% stabil, 3 timer Prime 95 torture.

Endret av OsoCool
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lyst på å klokke min cpu til 3,5ghz. Men er dette mulig å få til stabilt med luftkjøling? Min ram har vel muligheten til å takle 250mhz fsb (OCZ PC4000 Dual Gold)

Fikk den til å boote på 240Mhz fsb, men ikke 250mhz. (Har satt agp og pci clock på 66/33 fixed) Forsøket ble gjort med default voltverdier. Lurte på hva som sperra siden det ikke bør være ram'en. Når det gjelder testen av IC7Max3 på hw.no så sier de at de har fått fsb på 330Mhz stabilt.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...