Gå til innhold

Serial-ATA og PCI 3


Bergenga

Anbefalte innlegg

Det er kanskje litt tidlig å spørre om dette nå, men det kan være greit å vite hva jeg har å se fram til.

 

I ett eller annet PCW leste jeg at Serial-ATA og PCI 3 vil komme på markedet i løpet av året. Jeg kommer også til å kjøpe meg skikkelig PC til høsten, siden jeg flytter på hybel. Nå for tiden knoter jeg på en bærbar, men det er kjekt så lenge jeg er i militæret. Jeg er også av den typen som liker å kjøpe ting som holder, og har derfor lyst til å skaffe meg et hovedkort med de nye teknologiene.

 

Derfor lurer jeg på om noen av dere vet om det vil komme hovedkort/chipset på markedet til høsten som støtter det, og som ikke er så altfor dyre? Vet dere noe om hvordan utviklingen blir på det området med det første? Vil det være lurt å vente med sånt til det blir mer "innkjørt" og kanskje rimeligere?

 

Det er ikke farlig om ingen vet det, men dere kan godt fortelle de ryktene dere har hørt også.

 

[ Denne Melding var redigert av: Cuirinus på 2002-03-30 19:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av det lille jeg har hørt høres både Serial-ATA og PCI3 enormt stilig ut, MEN en god tommelfingerregel er alltid: ikke kjøp det aller nyeste og det aller beste. Serial-ATA vil nok trenge litt tid for å rette om småfeil (som alltid er tilstede ved nye produkter) så hvorfor ikke gå for noe av det som finnes i dag?

 

Ser hele tiden på dette forumet (meg inkludert) poster med spørsmål "om dette utstyret er bra" osv... Hvis du venter 1/2 - 1 og 1/2 år på Serial-ATA og PCI3 har det allerede blitt utviklet noe enda nyere og bedre, og da kan du like godt vente på det. Skjønner du hva jeg mener?

 

Gå for det som er bra i dag, og for det som passer lommeboka (ikke minst) så får du nok et system som holder 2-3 år fremover :smile:

 

Bare se på meg, jeg har en PII-450MHz, 768MB SDRAM, et litt eldre AOpen HK og et GeForce 2GTS kort.

Jeg kommer til å oppgradere hovedkortet, cpu'en og RAM'en nå etter påske til en P4-1.6GHz, 512MM PC2700 RAM og et MSI SIS645 hovedkort. Dette regner jeg med holder fremover, så kan jeg heller kjøpe nytt når Serial-ATA og PCI3 pluss masse annet snacks har blitt skikkelig utprøvd og bygd inn i deres respektive produkter.

 

Bare et lite hjertesukk fra undertegnede :wink:

 

Lykke Til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...