Gå til innhold

Kjøpe Ibook eller Powerbook?


Anbefalte innlegg

Men er det stor overgang fra PC operativsystem til MAC OS?

Er det sånn at de fleste programmer ikke funker til mac så det blir masse å irritere seg over, sånn "søren", nå kan jeg ikke gjøre det lenger, og det og det og det...?? Funker nedlastningsprogrammer som Kazaa, WinMX osv, eller er det egne programmer her for Mac som er bra? MP3 filer fungerer på mac ikke sant?

 

Ikke le, for jeg er helt grønn på mac-er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mp3-filer funker uten problemer på Mac.

 

Hvis du lurer på om et program funker på Mac, kan du se på boksen til programmet. Der står det system requirements og hvis du finner system requirements for Mac på boksen, betyr det at det fungerer på både Mac og PC. I andre tilfeller må du skaffe en egen Mac-versjon av programmet hvis det finnes og i noen tilfeller finnes det ingen Mac-versjon.

 

Når det gjelder fildelingsprogrammer, tror jeg ikke det finnes så mange programmer som fungerer på både Mac og PC, men det finnes hauger av programmer som går på de samme nettverk som PC-programmene. Selve Kazaa finnes ikke for Mac så vidt jeg veit, men det finnes andre programmer som går på Kazaa-nettverket, så du burde ikke få noen problemer med å komme på P2P-nettverkene du vil på.

Lenke til kommentar

Jeg laster ned filmer og musikk, bruker skriveprogrammer og MSN. Surfer. Bruker bluetooth til å koble opp mobilen, sende bilder og filer fra mobilen til PC-en. Er ikke MAC like greit for dette bruket?

 

Virtual PC, hvordan fungerer det? Har et par småprogrammer som sikkert ikke funker på mac. F.eks PC Remote med mobilen.

 

Hvilke windows-filformater funkerer IKKE på en mac??

Lenke til kommentar

Virtual PC, hvordan fungerer det? Har et par småprogrammer som sikkert ikke funker på mac. F.eks PC Remote med mobilen.

 

Virtual PC fungerer omtrent like bra som en snøscooter under vann. Det er ikke ubrukelig, men.....

 

Jo forresten, det er ubrukelig.

 

Og Mac har ikke diskettstasjon. Du kan overføre filer med en USB-penn eller liknende. Eller rett og slett brenne en CD. Eller sende de på epost, laste de opp på nettet.

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Jeg laster ned filmer og musikk, bruker skriveprogrammer og MSN. Surfer. Bruker bluetooth til å koble opp mobilen, sende bilder og filer fra mobilen til PC-en. Er ikke MAC like greit for dette bruket?
Garantert! :D

Til det bruket er Mac OS minst like godt egnet som Windows.

 

Virtual PC, hvordan fungerer det? Har et par småprogrammer som sikkert ikke funker på mac. F.eks PC Remote med mobilen.
Virtual PC emulerer en x86 maskin så det er ikke noen rask løsning. Min G4 1.5GHz emulerer en x86 prosessor som tilsvarer en Pentium 3 på rundt 500MHz.

Men slettes ikke sikkert at du trenger å bruke Virtual PC. Du finner mest trolig et alternativt program til "PC Remote" som fungerer på Mac OS.

 

Hvilke windows-filformater funkerer IKKE på en mac??
Det støtter ikke særegne Windows filtyper, slik som exe, scr, bat, vbs, dll, ocx, msc, inf og sikkert mange flere.

De fleste andre filtyper fungerer glimrende.

Lenke til kommentar

Etter litt fram og tilbake ble det en 12" powerbook...

Er kjempe fornøyd, men lykken har som alltid en bismak... Jeg bestillte den på officeline og måtte vente hele 7 uker før jeg fikk den i posten, riktig nok var det litt fram og tilbake med bestillingen, men 7 uker er vel litt drøyt uansett når det er varer de har på lager, så for meg virker det som om officeline sliter veldig med leveringsservicen og loggistikken. Men som sagt, jeg er kjempe fornøyd med min nye powerbook og kommer aldri til å gå tilbake til pc :D

Lenke til kommentar
Men er det stor overgang fra PC operativsystem til MAC OS?

Er det sånn at de fleste programmer ikke funker til mac så det blir masse å irritere seg over, sånn "søren", nå kan jeg ikke gjøre det lenger, og det og det og det...?? Funker nedlastningsprogrammer som Kazaa, WinMX osv, eller er det egne programmer her for Mac som er bra? MP3 filer fungerer på mac ikke sant?

 

Ikke le, for jeg er helt grønn på mac-er!

I stedet for kazaa bruger du Poisoned, les denne: http://amac.no/art.php?artikkelid=7207

 

MSN er helt ræva på mac, les denne: http://amac.no/art.php?artikkelid=6996

 

Skype er på vei, les www.amac.no og denne tråden: http://forum.skype.com/bb/viewtopic.php?t=...der=asc&start=0

Lenke til kommentar
har det hendt at dere har irritert dere over at dere hadde mac istedet for pc? hva har isåfall grunnen vært, hva er det som ikke har fungert/ vært kompatibelt som dere har hatt bruk for?

Bare når jeg blir sugen på en omgang elastomania! www.elastomania.com

 

MSN Messenger:Mac ver. 4 suger, fordi den ikke har spilling, webcam, voice eller avatarer. Det er jo bare elendig. M$ trenerer utviklingen på det området noe j*vlig. Det hadde tatt dem 4 dager å implementere alt som msn messenger 6x har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...