Oseantic Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Hei! Har nå en seagate baracuda 120 gb s-ata hardisk.Og har tenkt å kjøpe en maken og sette den i et raid oppsett (F.eks mirror).Må man formatere den jeg har fra før? Har masse viktige data som jeg ikke får plassert på en annen disk. Har et asusp4c800-e deluxe hk som det skal være på. Takker for svar
Bushnell Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 skal du kjøre raid 0 må du hvertfall formatere, men hvis du bare skal bruke den til lagring ville jeg ikke brukt raid i grunnen, hvertfall ikke med mye viktig materiale, kanskje raid 5 da såfall. i raid 0 mister du all da hvis en av diskene går fløyten å det er litt kjipt. i raid 5 blir det tatt backup av disken på den andre disken.
Blib Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 (endret) Det stod i driverene mine at når jeg skulle sette diskene mine i RAID ville det komme opp en melding om jeg hadde lyst til å overføre innholdet i den ene disken halvveis over på den andre, altså slik aom "det skal være". Så jeg ville lest i driverene og manulene var jeg deg Raid5 gir deg INGEN mer lagringsplass for de nye 120GBerene. Raid0 gir eg alt sammen, i en partisjon og en helt siiiiiiinnsvakt rå ytelse på unpacking av .rar-filer og lignende Endret 2. april 2004 av Blib
Oseantic Skrevet 3. april 2004 Forfatter Skrevet 3. april 2004 (endret) slettet Endret 3. april 2004 av Oseantic
jornh71 Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Kommer sikkert an på kontrolleren, men viss du skal lage RAID1(Mirror) så bli data ikke tapt, men kopiert - speilet til den nye disken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå