Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jaja da har jeg bestemt meg for å lage en filmmaskin til å koble til tv. Så jeg slipper å koble til min egen pc til tven...

 

Jeg har tenkt å bruke det jeg har (og det er nesten bare dritt) for å gjøre det billigst mulig, for å ha noe å pusle med! :cool:

 

Fant denne på skolen min for noen måneder siden: gratis seff

kassa.jpg

 

Selvfølgelig stappa med all slags dritt inni, så det tok jeg ut

skrotet%20inni.jpg

Det er en eller annen intel sak, sikkert fra steinalderen :p

 

Her har jeg satt inn et kort bare for å måle.

overblikk%20kasse.jpg

 

Prosessoren på bildet er en via c3 1000mhz 1,45 v som jeg kjøpte for litt siden. Jeg satte den inn i dette kortet og den starta første gangen. Men andre gang ville den ikke boote. Trur det er fordi hovedkortet var innstilt på høyere volt eller noe. Det satt en PIII der før. Så jeg regner med at den er ødelagt :no: Hadde jo passa perfekt for meg, fordi den har lavt strømforbruk -> mindre varme. men men

 

Prosessoren jeg skal bruke er en slot1 350mhz, hovedkortet ligner akkurat på det jeg målte med. Jeg skal bruke et ati rage 128 16mb med s-video og tv-ut. Men er mere usikker på lyden, har et gammalt 2-kanals lydkort liggende og slenge jeg får vel bruke det.

 

Tenkte jeg også skulle sette inn et nettverkskort, så jeg kan se på Team Antonsen på nett-tv på NRK :yes:

 

kasse%20skr%e5tt.jpg

 

Harddisk har jeg ikke enda, men jeg får nok skaffa. Hvilket operativsystem er best til denne prosessoren? XP Pro, har jeg.....

 

Får vel kanskje kjøpe en DVD-rom også etterhvert. Men jeg har et surround-system, Eltax Nova, noen som vet om det er mulig å koble inn dette i filmmaskinen?

 

Si ifra om det er noe jeg kan gjøre anderledes!!

Skrik ut om dere har noen forslag :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørs om det funker så veldig bra med en slot 1 350 mhz til nettstreaming...

 

men jeg kan jo ta feil(spes nå som jeg er halvt i søvne...). vill anbefalt å skaffe en ny cpu til det hket du har i bildene. da har den nok av kraft til ditt bruk.

 

tror en eldre versjon av windows blir mest passende, men dette avhenger av hvor god pcen er, og hva du trenger. men hvis du har xp pro liggende, så kan du jo gjerne bruke den.

 

men design messig synes jeg at du burde lage noe som passer inn i tv systemet ditt. ikke noe sånt som skriker til deg fra andre siden av rommet "her er jeg!!!." du kan begynne med å fjerne den compaq logoen og sette inn en vifte der(en svak en), og lakkere kabinettet.

 

blir bra det her ja. lykke til!!!

Endret av Kimius
Lenke til kommentar

ja jeg tenkte å lakkere det svart og kanskje med en liten plexibit i taket.

 

Skulle gjerne hatt en ny cpu til det hovedkortet ja. Har et petium kort (gammel pga370) liggende og men en ny cpu koster litt penger og det kjipt hvis jeg kjøper en og den også blir svidd som den andre.... :no:

 

Noen som skal selge en gammel prosessor til mitt bruk?

Endret av andrekr
Lenke til kommentar
Hva med å gå i biosen og stille volten?

ja men det er det at jeg ikke får starta den opp, i det hele tatt. Men som sagt den gjorde det første gangen. Så enten er cpu ødelagt eller så starter den ikke fordi det er for mye volt.

 

Måtte i tilfelle lånt en cpu og deretter stilt ned volten....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg må bare legge inn en kommentar angående den prosessoren du har tenkt å bruke.

En P2-350 holder desverre ikke til spilling av filmer, og JA, dette har jeg peiling på. Jeg bruker faktisk en P2-350mhz nå med 512MB minne (kjører windows 2000), og når jeg skal spille en film av "høyere" kvalitet, så klarer den rett og slett ikke å holde følge (det hakker litt).

Du vil nok trolig få bedre resultater dersom du kjører windows 98, men jeg anbefaler deg å sette opp det systemet du har tenkt og bruke, for så å sjekke om resultatet blir tilfredstillende etter din mening..

 

Jeg bruker forresten ett 16MB Rage128 kort også :p

 

Edit:

Jeg legger til en liten kommentar til lydkortet i samme slengen. Her vil jeg sterkt anbefale deg å kjøpe ett nytt middels lydkort. Du merker kanskje ikke den helt store lydforskjellen i ett vanlig headsett, men når du kobler til anlegget ditt, så kan jeg garantere at du vil få en helt annen lydopplevelse.

(Jeg er selv enormt fornøyd med mitt Audigy2 kort, selv om det fortiden er ødelagt :dontgetit: alt jeg trenger å si er at gnister på lydkortet er ikke ett godt tegn)

Endret av woohoo
Lenke til kommentar

hehe.. konge.. holder faktisk på med akkuratt det samme... til og med 1000 mhz :) ... men jeg lurte på en ting... hovedkortet mitt passer ikke til skruene som var brukt før... vill det funke viss jeg bårer nye hull i metall plata å fester hovedkortet med andre skruer...??? eller blir det feil?

Lenke til kommentar

Bare til å borre nye hull ja,,, det måtte jeg, litt vanskelig men det går

 

Jeg hadde tenkt med et hk fra qxl, men i løper av den siste budtimen kl. 1 på natta kom det inn et annet bus og da sov jeg . ... så jeg har ikke hovedkort for tida....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...