shotprovider Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Har innsett at jeg trenger nytt skjermkort (kanskje t.o.m. mer cpu). Har idag Ti4800 fra Geforce som ikke har støtte for DirectX9, noe som gjør at jeg blir et enkelt bytte for fi når jeg spiller BF (spesielt vietnam). Tenker på et ATI radeon 9800 pro (NOK 2000 +) eller et GeForce FX 5900 (NOK 2000 -). Har hørt et eller annet sted at det kan være noe driver problemer med radeon chipset.... takk
jonnor Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Hva er resten av specsa dine da? BF er svært cpu/minne avhengig og det kan godt være at du hovedsaklig trenger det... Men så er også BF vietnam litt "ustabilt" når det gjelder ytelse så det kan hende du ikke trenger å oppgradere, bare patche spillet. (kommer sikkert en patch snart)
Jaghi Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Hva er resten av specsa dine da? BF er svært cpu/minne avhengig og det kan godt være at du hovedsaklig trenger det... Men så er også BF vietnam litt "ustabilt" når det gjelder ytelse så det kan hende du ikke trenger å oppgradere, bare patche spillet. (kommer sikkert en patch snart) Ustabilt, det er sikkert og visst, har mye problemer med grafikken selv og jeg har et Radeon 9800Pro 256mb. Selvom jeg har disse problemene vil jeg ikke anbefale deg et GeForce kort, sammenlagt er det langt mer trøbbel med de...
Nikern Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Tenkte jeg skulle si litt om dette med grafikk problemene til Vietnam. Jeg hadde for ca 1 uke siden et GeForce 4200 kort i pc'en. Instalerte vietnam å begynte å spille. Men det ble veldig mye korrupt grafikk å lagg. Men etter en stund fikk jeg et tips med å skru av AA og AF, dette hjalp litte grann. Men kom tilbake igjen. Så fikk jeg et nytt 9600XT kort i posten. Fikk det på plass å begynte å spille. Siden da har jeg ikke sett noe som helst av den korrupte grafikken (NB! nå er AA og AF også slått av). Så nå kan jeg spille det uten problemer. Tror nok ikke det er så stor forskjell på 9800 og 9600 på drivere osv. Så tror nok ikke du skal være redd for det. Pluss at det kommer vel snart ut en eller annen patch som retter de styggeste problemene. Så bare kjøp ATI du, blir ikke skuffet samme hva!
shotprovider Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 Hva er resten av specsa dine da? BF er svært cpu/minne avhengig og det kan godt være at du hovedsaklig trenger det... Men så er også BF vietnam litt "ustabilt" når det gjelder ytelse så det kan hende du ikke trenger å oppgradere, bare patche spillet. (kommer sikkert en patch snart) 1,8 GHz fra Intel, 512GB minne, MSI 845 Ultra-ARU hovedkort. Burde kanskje vurdere kraftigere CPU. Vet ikke om det er noen begrensninger mht hovedkoret?
Jaghi Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Tenkte jeg skulle si litt om dette med grafikk problemene til Vietnam.Jeg hadde for ca 1 uke siden et GeForce 4200 kort i pc'en. Instalerte vietnam å begynte å spille. Men det ble veldig mye korrupt grafikk å lagg. Men etter en stund fikk jeg et tips med å skru av AA og AF, dette hjalp litte grann. Men kom tilbake igjen. Så fikk jeg et nytt 9600XT kort i posten. Fikk det på plass å begynte å spille. Siden da har jeg ikke sett noe som helst av den korrupte grafikken (NB! nå er AA og AF også slått av). Så nå kan jeg spille det uten problemer. Tror nok ikke det er så stor forskjell på 9800 og 9600 på drivere osv. Så tror nok ikke du skal være redd for det. Pluss at det kommer vel snart ut en eller annen patch som retter de styggeste problemene. Så bare kjøp ATI du, blir ikke skuffet samme hva! Hvor og hvordan i H****** skrur du av AA?
MuD Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 tror cpu-en skal funke fint men du burde hatt meir ram... minst 1024;) bruk pengene på ein til 512mb brikke og spar resten av pengene til dei nye korta til ATI og nVIDIA kommer ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå