Gå til innhold

GLO varm Athlon 1200 266 fsb


kjekay

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har en athlon 1200 mhz med 266 fsb !

jeg bruker vifte Trig-t406 , men jeg merker at det er veldig varmt der inn :sad:

 

ASUS pc probe viser: chassis=42C cpu=58C ( med lukket kabinett )

har jeg kabinettet åpent er tempen: cpu= 48 C , chassis =35 C

er dette for høyt ?

 

jeg vurderer å kjøpe sånn Peltier element men jeg har hørt rykter om kondens og sånt !

kan noen hjelpe meg ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

42 grader inni kassa? Geez! Det er jo utrolig varmt... bor du i syden eller? :grin:

 

Jeg har ca 22 grader inni kassa og en romtemp på 20 grader. Cpu (tbird [email protected]) 33 grader ved surfing/irc.

 

Siden problemet ditt er at det er altfor varmt inni kassa bør kanskje vurdere å installere en kabinettvifte til å blåse ut den varme lufta? Jeg bruker en 80mm globalwin som kjører på 7volt. (Var litt slit å få saget hullet, men men...)

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt en Athlon 1.2 & msi a7t266pro, og syntes også det ble glovarmt( cpu 55/kabinett45 i hardt arbeid) med en vifte som sugde ut lufta av kabinettet. Dermed så har jeg bestillt taisolvifta m/artic s. for å bytte ut collermastevifta som står på prosessoren.. I mellomtida har jeg borret et hull i kabinettet og puttet en win-vifte der til hundrelappen for å blåse luft på hovedkortet. Det ble ganske stor forskjell:cpu 45/kabinett 29-30 i hardt arbeid. Visste ikke at bedre kabinettkjøling hadde så mye å si (ny i faget). Så når taisolvifta kommer så burde det være muligheter for overklokking...

Lenke til kommentar

Bare glem peltier hvis du ikke skal ha vannkjøling.

 

1. Du trenger et veldig kraftig peltierelement.

2. Vanlig luftkjøling greier ikke å flytte bort varmen fra et så kraftig peltierelementet effektivt nok.

3. Peltierelementet vil øke kassetemperaturen din ytterligere.

 

Få ned temperaturen på rommet ditt et par grader, og hiv inn en kabinettvifte.

Lenke til kommentar

Jeg har Chieftec Scorpio fulltower, bruker en 80mm i front og en ganske svak (lite effektiv) 120mm oppe bak. Dette er nok til å holde kabinett-tempen bare 4-5 grader over romtemperaturen. Ved 22grader inne, får jeg 26-27 grader i kabinettet. Ikke værst! Forøvrig har jeg en Duron 800@1050 med CGK 760. Den ligger ca. 14 grader over kabinettemp. ved moderat bruk...

 

Jeg har ikke boret noen hull i kabinettet, og døra er alltid igjen. (Dekselet på toweret er mer som ei dør) :smile:

_________________

Espen Thøring

 

"I´m sweet enough"

 

[ Denne Melding var redigert av: jerv på 2001-08-19 19:05 ]

Lenke til kommentar

Eller kost på deg et Coolermaster ATC-201 tower :smile:

 

Kjører min T-bird 800 på 933 (7x133) med maks volt, og ligger helt ned i 27 grader idle (ok, vinduet på rommet er på gløtt, men kabinettet er lukket :smile:

 

I samme kabinett er det blant annet Geforce3 (overklokket selvfølgelig), samt et par disker i raid og en scsi disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...