Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble wlan laptop til kabelbasert switch?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mitt :

NGT router ---> switch ---> lan

uplink ---> wan router (som access point)

54 mbit er vel kanskje litt oppskrytt, jeg kommer som oftest opp i rundt 20-24mbps :cool:

Det er ikke oppskrytt, men man får ikke mer enn rundt 6mbit på et 54mbit-kort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rart - jeg har også 3Com Office Connect (802.11g)  :hmm:

:shrug:

Hva måtte du gjøre annerledes da?

Av en eller annen grunn så gir DHCP-serveren (Netopia) kun meg IP adresse når jeg bruker kabel (fra 3Com'en). Når jeg bruker wireless (fra 3Com) så må jeg legge inn dette (ip, gateway, dns) manuelt. Er skjønner ikke hvorfor - men sånn er det (desverre). Har du tips om hvordan jeg får dette til å funke så blir jeg påske-glad!

Endret av Skikongen
Skrevet

Av en eller annen grunn så gir DHCP-serveren (Netopia) kun meg IP adresse når jeg bruker kabel (fra 3Com'en). Når jeg bruker wireless (fra 3Com) så må jeg legge inn dette (ip, gateway, dns) manuelt. Er skjønner ikke hvorfor - men sånn er det (desverre). Har du tips om hvordan jeg får dette til å funke så blir jeg påske-glad!

Sett 3com'en som dhcp-server istedetfor. På config-siden legger du inn dns'en til ngt, samt at gateway skal være 10.0.0.1. Dette funker gull. Promise.

Skrevet

Sett 3com'en som dhcp-server istedetfor. På config-siden legger du inn dns'en til ngt, samt at gateway skal være 10.0.0.1. Dette funker gull. Promise.

Skal da Netopia også stå som DHCP server?

Skrevet (endret)
Skal da Netopia også stå som DHCP server?

Nei. Beklager, jeg som ikke uttrykte meg klart nok.

Endret av jallakim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...