SupremeX Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 (endret) Hei godtfolk! Lurte bare på noe.. Har altså en Thosiba A30-504, og det står en crappy Celeron 2.6 GHz i den, og den har jeg lyst å bytte ut. Regner med at det går en vanlig P4 i den, siden Celeron(i dag) er socket 478, og P4 det samme. Maskinen er forresten 5 mnd gammel. Tenkte på en slik. Er ikke nødvendig med overkill i denne. Så mitt spørsmål er, går dette? EDIT: lurer også på om det er mulig å sette inn et ATI mobility eller et GeForce Go i denne, da jeg savner 3d ytelse. Endret 31. mars 2004 av SupremeX
lavizh Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 (endret) Først sjekk om brikkesettet støtter P4 på siden til produsenten. Er ikke sikkert, er mulig den kjører kun Pentium Mobile. Ang. grafikkort, så er vel dette bygd inn i hovedkortet? Endret 31. mars 2004 av lavizh
skaven Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Du kan nok bytte til P4 hvis Hovedkortet støtter dette.. Søk på nettet etter din modell type, og se om det er noen maskiner som er levert med P4.... Hvis du har valget mellom P4 Mobile og vanlig, ta den mobile versionen..... GFX kortet kan du desverre ikke bytte,,, det går på noen få maskiner (Dell, ++) men ikke din..... Hvis du ikke kan oppgardere CPU, stapp den full av ram,,, helst 768MB... Dette bør hjelpe litt...Lykke til med oppgraderingen...
SupremeX Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 (endret) Ang. grafikkort, så er vel dette bygd inn i hovedkortet? det er det ja, men maskinen er jo så stor at det ser da absolutt ut som om det er plass til et til Endret 1. april 2004 av SupremeX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå