Gå til innhold

Oh fucketyfuck... ødelagt socket lug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det store!! Skyt meg først, så brenn meg på bålet og etterpå en tur på crusifixen big time Mel Gibson Style, Jo fordi jeg fortjener det! :yes:

Jeg klarte nemlig å bryte av en sånn plasttappe på prossesor sokkelen da jeg skulle installere en ny heatsink og vifte. Det skjedde da jeg fjernet den gamle heatsinken og brukte visst litt for mye muskler og snapp! Til hæl...e.

Jeg fikk nu på heatsinken alikevel men den sitter jo litt skevt. Det er den mitterste tappen og Heatsinken er en Glacialtech 2510 pro som selvfølgelig bare har to "metalklipsne" isf 3.

Grunnen for at jeg begynte å rote med vifta var fordi min Amd 2600+ holdt en temperatur på 60 garder ved normalt bruk og uten overklokking. Derfor tenket jeg å installere en HS + fan som taklet opp til 3200+

Og guess what med den nye heatsinken og fanen holder den fremdele en sirka 58 - 62 C grader! :angry:

Noen som har tips for å reparere den ødelagte tappen?

My rig:

AMD 2600+

Asus A7N8X de luxe

1 GB Apacer minne

WD 160 HD

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

du kunne jo ha moddet kjøleren til å bruke de fire hullene rundt socket :hmm:

edit: hvis du har et hk med fire hull rundt socket :roll:

edit igjen: a7n har jo fire hull rundt socket :roll:

Endret av sINNsRO
Skrevet

f.eks fire lange skruer og fire muttere og sette kjøleren i klem mellom de fire lange skruene som selfølgelig går gjennom "de fire hull" på hk. ¨Og metall skal helst ikke ha kontakt med hovedkort :)

nå regner jeg med at du har en far i huset; du kan fortelle han sånn ca hvordan kjøleren skal festes og la han finne ut resten (og seff gjøre arbeidet) :D

Skrevet

Er det da nokk med at kjøleren bare står mellom 4 skruer??? Skal det altså være nokk med bare vekten av heatsinken på prosessoren? Hvis dette er sant så er problemet vel ikke så alvorlig fordi den gjenvarende plastnappen holder jo saken noenlunde på plass og det også med en viss press.

Jeg leste forresten på nett at man kan kjøpe en heatsink som bruker ALLE de 3 (eller 6 hvis man teller begge sidene) plastnappene på sokkelen så at det blir uvesentlig at den mitterste er ødelagt. Da blir jo skaden overkommelig med en esktra 200 spenn.

Og ps: Jeg ER faren i huset :laugh:

Skrevet

de fire hullene brukes til å feste kjølere ;) skruene strammer du selfølgelig hardt nok til at kjøleren sitter. det kan jo hende at vekten er nok (hvis hk ligger) men hvis den står litt skeivt så vil den få dårlig kontakt med cpu(da blir det varmt merklig nok)

hvis du bruker en kjøler som bruker alle feste tappene så vil nok det holde.

microplex.no har en del "bedre" kjølere

Og ps: Jeg ER faren i huset :laugh:

da fikk jeg meg en tidlig latter i dag og :laugh:

Skrevet

Om du skal bruke prinsippet med lange skruer og de fire hullene i hk, må du i tillegg ha noe som presser oppå heatsinken, som du fester i disse lange skruene, om dette gjorde deg noe mer klokere vet jeg ikke, litt tidlig på morran enda :p

Skrevet

Takker for alt brainstorming :thumbup: ! Blev enig med meg selv og lommeboka til kona (har ikke lommebok selv :green: ) at jeg skulle bestille en ny heatsink som bruker alle de tre festenappene så at det bli orntli! Har kjørt stresstestene I sisoft Sandra og alt virket perfekt, overklokket amd 2600+ til 2185mhz 1.70 vcore

så nødløsningen jeg foreløpig hadde funnet på (nøkkel bak festeclipsen på heatsinken som gjørde at heatsinken ikke blev for skev) virket bra. Det eneste problemet blir da hvis noen er borti maskinen kan nøkkelen dette ut med som følge at heatsinken spretter løs og nøkkelen sørger for kortslutning i kabinettet og da er det "Grand Marinier Flambe!" :fun: Burn baby Burnnnn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...