Gå til innhold

Tanke styring


Anbefalte innlegg

Det er mulig og styre enkle prosesser med tankenne. Jeg tenker ikke på slike overnaturlige ting. Jeg tenker på slike aparater en har på seg som gjør at en kan styre noe med å tenke på det. Trur det var en sånn sak på Cbitt messa. Funka ikke helt perfekt trur jeg. Som jeg forsto det så måtte en konsentrere seg no værre for å få den greia til å bevege seg.

 

Her er det vel slik at det er no hjerne bølger eller noe annet i den duren som sender signaler som dette aparatet tar opp. Men lit tid så kan det vel tenkes at en kan styre datan med det, slik at en slipper mus og tastatur. Er vel ganske langt inn i tid kanskje.

 

 

 

 

Det jeg lurer lit på er om hjernen kan ta imot slike signaler også. Er det teoretisk mulig at en kan på et vis styre hjernen. Foreksempel når noen sover så kan en styre drømmene deres. Styre de slik de er konfigurert i det aparatet. Er det teoretisk mulig å få styrt hjernen på en slik måte?

 

Hvis det er mulig, da må vel det være neste skritt innen underholdning. Tenk deg et slik aparat som du kunne koble deg på når du skulle sove som kunne sende deg inn i en forhonds konfigurert verden. Tenk å gjennskap Tolkiens verden i den, og i en slik så hadde jo alt følt ekte, for det gjør det jo i drømmer. Tenk og lagd en slik som en kunne koble opp i no internet lignende greier slik at en kunne levd i en slik verden med andre folk om natta når en sov. En kunne levd i et rolle spill om natta som føltes helt virkelig. På den måten hadde jo en også følt at livet varte lenger også. En hadde jo fått utnytta mer av tia.

 

På en annen side så kunne det blit missbrukt til de grader også da. Hjerne vasking, og ike mins til å stappe mer skole inn i livet på en stakkar.

 

 

 

 

Men mitt spørsmål er: Er det teoretisk mulig at en kan mate hjernen med slik informasjon, eller kan en bare tappe den for informasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd en tankestyrings-duppeditt. Jeg klarte ikke å bruke den, og jeg kan ikke forstå hvorfor den ble oppfunnet ettersom en mus er mye enklere å bruke. Greien minnet om en slags hodeplagg med masse sensorer som ble festet på huet mitt.

Uansett, tankestyring og lignende tror jeg er mulig. Har selv prøvd dette medggode resultater =)

Uansett, TV = Brainwash-device numero uno. Jeg kødder ikke. Grunnen til at det går så mye reklame på TV er fordi det funker så innmari bra. Om dette er bra eller dårlig får man avgjøre selv.

 

[Fjernet "noen" dobbeltposter" - Blib]

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Det forskes (før i alle fall) iherdig på duppeditter som kan gi blinde synet tilbake. Husker for noen år siden en blind som aldri hadde sett før, fikk dette testet. Bildet han så var svart hvitt med en enormt dårlig resulusjon, men for en som aldri har sett før er jo dette noe stort. Husker ikke helt hvordan de hadde løst "koblingen" til hjernen, men problemet var, og er, at en ikke får cellene til å gro fast og jobbe sammen med hardwaren.

 

En annen ting er jo at om en får en brikke til å jobbe sammen med hjernen, vet en ikke hvilke signaler som en får sendt til den, så den kan ikke programeres før den settes inn. Jeg vil tro signalene kan variere fra person til person også. Du kan jo tenke selv at når en av disse brikkene har fått "kontakt" med hjernen, er det ikke forsvarlig å ta den inn og ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...