Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Har startet ett par tråder og delt mine erfaringer i annen tråd om dette kortet. Har "slitt" i noen dager med å få mitt Asus Radeon 9600 XT til å kjøre stabilt i en av mine maskiner: Aopen HQ45 - Aopen 300W PSU MSI KM4ML - VIA KM400 Athlon XP 2500+ Apacer 2x256 DDR333 Kortet gikk rimelig stabilt en stund med siste Catalyst driver...før jeg måtte prøve Omega-drivere...= katastrofe!!! Ikke snakk om å få kjørt noesomhelst av 3D benchmark med drivere som fulgte med kortet(eldre Catalyst driver). Så da ga jeg opp i går og tok ut kortet etter å ha deinstallert driver...og satte inn ett "utgått" Geforce4 Ti 4200-8x kort kjøpt svinebillig fra PS-data (ca 250kr). Dette funket/funker nå *helt* stabilt i ovennevte maskin...Får ikke helt de samme 3D"marks" da.. men benchmark går å gjenta gang på gang.. Ikke slik som med 9600Xt-kortet som stort sett krasjet innimellom noen gode resultat Før jeg skulle returnere 9600XT-kortet tenkte jeg at jeg burde jo prøve det i en annen maskin: Chieftec mini-Atx - Chieftec 230W PSU Celeron 2.2GHZ Apacer 2x256 DDR266 Og her installerte kortet seg med drivere fra CD'n helt greit?! Greide selvsagt ikke noe spesielt bra i 3D benchmark som hovedsakelig tester CPU'n men det viktigste.. maskinen er stabil... Bestilte selvsagt en P4 idag... Celeron'n skal ut... Vet ikke om det kan være slik at enkelte HK er inkompatible med f.eks. 9600 XT.. Har ikke hatt noe problem med de GeForce-kortene jeg har testet i det siste... Merkelig.. Jeg fulgte alt av tips vedr. AGP-settings og "snille" settings i BIOS.. uten at det hjalp.. MSI KM4ML + Asus Radeon 9600XT = trøbbel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå