Gå til innhold

100fps med GF2 mx 64mb?

IwwY^^

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg spiller cs MYE og vil da helst ha 100fps i spillet. Jeg bruker nå et midlertidig gf2 mx 64mb ram. Jeg får skrutt av vsync i Direct3d men finner ingen innstillinger for OpenGL for dette kortet. En annen måte å få 100fps på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har alltid lurt på hva som er vitsen med v-sync av, og 100 fps?

Men 60hz skjerm så klarer den jo ikke vise alle framse, og da vil du vel gå glipp av 40 frames?

Skrevet
har alltid lurt på hva som er vitsen med v-sync av, og 100 fps?

Men 60hz skjerm så klarer den jo ikke vise alle framse, og da vil du vel gå glipp av 40 frames?

Stemmer dette? :wow:

Har jeg aldri tenkt på... Er det noen som vet dette og ikke bare tror?

Skrevet (endret)

I CS stemmer dette ikke.

Med 60fps skyter våpen mye saktere enn med 100fps.. Har prøvd selv, og vet at det er slik..

I andre spill kan det godt være at det er sannheten, men HL-motoren (gammel og bedriten som den er) gir folk med høy fps en stoor fordel.

Dessuten beholder man jo V-sync på i Direct3D, og det brukes jo i de fleste nys spill..

Endret av Apsis
Skrevet

For alle som har spilt endel cs som meg selv merker jo viss du tar av vertikal sync

treffer du raskere med awm. Seff blir det mer flimmer på skjermen men det venner du deg til. Brukte vertikal sync før med sånn refresh rate fix men ble fragga lett av andre med awm!

Kjøp deg nytt grafikk kort :)

Skrevet

Programmeringen til motoren er litt jalla. Animasjonene går raskere med høyere FPS fordi farten er forbundet med FPS, ikke tid. Dette er også et problem på PAL-utgaver av konsoll-spill der den lavere FPSen på PAL-systemet gjør at spillet går tregere enn NTSC-utgaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...