Gå til innhold

Blå LED's


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg 5mm blå leds, men lurer litt på type. Ser på elfa at det finnes MANGE varianter. Noen med liten spredning, liten strøm, men høy intensitet, og andre med mindre intensitet, høyere strøm og større spredning...

 

Noen som har prøvd de forskjellige typene, eller bare hndla de billigste.

Jeg har allerede 12 SMD leds(blå) som er mindre en et knappenålshode (FAKTA), men trenger ide-er om hvor jeg skal plasere dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

SMD-LEDs er sikkert veldig bra til viftemoden som er nevnt et par andre steder her på forumet (husker ikke linken for øyeblikket).

Stor spredning er vel best hvis man skal se LEDen fra mange vinkler, sånne med liten spredning synes nesten ikke fra siden. På den andre siden får du en slags 'glitter'-effekt hvis du bruker mange ganske tett sammen og fester dem i forskjellig vinkel(er litt ute på tynn is her, men jeg tror det skal virke).

Hvis du derimot skal bruke en som indikator el.l. vil jeg anbefale en med større spredning.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-13 11:37, DeeTee skrev:

Jeg bruker disse : 75-003-33 : kjøpt fra elfa (produktnummer) Og må si de fungerer veldig bra - Lyser sterkt og fint, og veldig blått :smile: har dem i keyboard og kasse.



 

Vil du anbefale 20-50 blå leds i tastaturet i stedet for blå NeonWire? Blir d best med stor spredning eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...