Gå til innhold

Xbox - optisk kabel - hva slags?


Shimano

Anbefalte innlegg

Fra å være en strikt PC-gamer plukket jeg endelig opp en Xbox her om dagen (1595,- inkl. Topspin og PGR2 - yay!) :D

 

Kjøpte også den Scart/RGB-kabelen med uttak for optiske signaler for å få surroundlyd, og lurte litt på hva slags optisk kabel jeg må ha (forsterkeren min har 'runde' optiske innganger ser det ut som, men uttaket på Xbox-kabelen er mer firkantet - det ser ikke ut som en 'rund' plugg vil holde seg fast der.).

 

På Elkjøp hadde de kun optisk kabel med 3,5 rund plugg i hver ende og jeg tror ikke den vil sitte fast (mye folk og gadd ikke å vente på tur for å spørre/teste). Har coax-digitalkabel fra DVD til forsterker idag så jeg kan ikke teste med den heller.

 

Noen som kan hjelpe meg? (Mottar gjerne tips om hvor man kan kjøpe til en hyggelig penge også - signalkabel til en tusenlapp er uaktuelt :) ).

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anyone?

 

Har søkt mye på nett uten å få noe klart svar - det som bekymrer meg litt er jo at på Elkjøp hadde de 2 optiske kabler med forskjellige 'plugger' i hver ende (noe som tilsier at det ikke er hipp som happ hva man kjøper) og jeg vil gjerne kjøpe den rette med en gang :)

Lenke til kommentar

Du må rett å slett finne en kabel som er "firkantet" i den ene enden og "rund" i den andre. Er ikke værre enn det...

 

Selv har jeg en som er "firkantet" i begge ender, men det gikk litt fort første gangen jeg kjøpte og jeg endte opp med en som tilsvarer det du skulle hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...