Gå til innhold

Billig s-video


Anbefalte innlegg

Er det stor foskjell på s-videokablene? Jeg skal koble pc'en til tv'en og skal kjøpe meg en 5m s-videokabel.

 

 

Biltema (billig! :thumbs: ):Biltema

 

 

Noen erfaringer med denne?

 

 

 

 

 

Hmm... ser at jeg ikke fikk linket direkte til bildet av kabelen :no: Det er "Hi-end" kabelen, som koster 69,90,- for 5 meter.

Endret av FredrikFredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betalte nærmere 300NOK for en 3 meter lang S-video kabel hos Hi-fi klubben. 69.90 er vel litt i billigste laget? Hvis jeg husker rett så trenger du en ganske bra s-video kabel for avstander lengre enn 2 meter. Du har bl.a. et signal som skal deles i to i TVen og hvis det blir degradert i kabelen så får man dårligere fargegjengivelse.

Lenke til kommentar

Da jeg klarte å knekke en pinne på min 200-300 kroners kabel, valgte jeg å kjøpe en slik billig kabel.

 

Husker ikke om jeg kjøpte den på Biltema eller Clas Ohlsson.

 

Men den duger helt fint, selv om den er over 2 meter (Den er 5 meter).

 

Faktisk er signalet delt i to ut fra skjermkortet. Farge går på en leder, og sort/hvitt på en leder.

 

Jeg ser ingen grunn til å bruke 4 ganger mere penger på en S-video kabel når utgangen på PC'en og selve kvaliteten på den komprimerte filmen nok sannsynlig står for en større forringelse av bildekvaliteten.

(Tenker på DivX, XviD og SVCD).

 

Når det gjelder DVD derimot, kan det kanskje være vits. Men da bør du ha bra skjermkort, som kan gi bedre kvalitet enn "vanlige" skjermkort.

Endret av snole
Lenke til kommentar
gidder ikke lete etter info på siden. men det ser litt for billig ut. tviler på at den er skjermet siden den er så billig. når den ikke er skjermet blir det lett støy på bildet.

Hvilken støy ? Jeg har verdens billigste kabler til prosjektor og TV fra CLas Olson og ser ingien støy eg ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg kjøpte en S-Video kabel hos Elkjøp til 69,- og den virker helt fint, etter at jeg satt PIN15 inn til PIN20 for å få farger. Har også en Monster Cable til X antall hundrelapper, og forskjellen er knapt synlig på en 36" 100HZ TV.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...