Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste trådløse nettverkskort


Anbefalte innlegg

Har litt småproblemer med et trådløs nettverk..

Prøver å koble meg opp mot en SMC 802.11g trådløs ruter som ligger 30-40 meter og et par vegger i fra pc'en. Kjøpte et BELKIN F5D7000 på elkjøp og har testet det litt ut. Virker okey dersom jeg kobler meg opp i et rom som ligger 15-20 m. i fra ruteren, men er sinnsykt ustabilt og får kun 1-2 Mbps dersom jeg prøver meg i fra det rommet som pc'en skal stå på. :angry:

 

Så det jeg lurer på er om det er andre trådløse 802.11g nettverkskort som yter bedre på lengre avstander enn mitt BELKIN F5D7000? Har hørt at 3com, broadband og SMC er kort som skal yte bra, men lurer på om disse yter nok til at jeg kan få en stabil og rask oppkobling mot ruteren?

Vil være takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er ute etter et PCMCIA-kort bør du kikke på dette

Jeg har selv en eldre versjon, og rekkevidden og stabiliteten er mye bedre enn både et 54mbit 3com-kort, samt et 22mbit d-link kort jeg også har.

Har laptopen din mulighet for å installere wlan-kort internt (mini-PCI) er dette det aller beste alternativet, da rekkevidden på disse er helt overlegen PCMCIA-kort.

Lenke til kommentar

Har selv et slikt SMC-pci-kort og plages som ****** med å få det til å fungere bra. Antenne bak kabinettet innerst i ei krå, mot en vegg....hmm. Har gitt det helt opp, ligger i en skuff, 1000,- rett i vasken.

 

Hva med å heller bytte PCI-kortet ditt i en sånn da?

 

 

Riktignok bare 11mbits, men du har mulighet for å flytte rundt/i nærheten av skrivebordet ditt for å få bedre signal

 

Må du ha 54mbit, så er dette det beste alternativet jeg vet om.

Har tenkt å bestille et selv, for å montere på gateway'en min (d-link 22mbit-sak med avtagbar antenne).

 

Min konklusjon etter å ha brukt over 3000,- på wlan-utstyr: Strekk en kabel istedet. Mye bry, men absolutt verdt det kontra konstante frustrasjoner med ustabilt WLAN. Ihvertfall til det kommer en standard som faktisk fungerer på den rekkevidden som produsenten hevder

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Er en stajonær pc det er snakk om.. Bruker dette kortet.

 

Har fått andre tips om å disable WEP og prøve å endre Channel, men har ikke testet dette enda.

Kjøpte dette på "ryddesalg" hos elkjøp i dag og skal sette det inn straks. Håper det er bra. :)

Lenke til kommentar

Var inne på ruteren og endret på wireless mode fra "Mixed" til "Long Range Mixed" og satt ruteren på channel 6. Fjernet også WEP.

Etter dette virket det mye raskere og har stabil 18Mbits oppkobling mot ruteren. Tror jeg nøyer meg med dette foreløpig.. Skal jo ikke bruke linja til annet enn en 2 mbit internet linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...