Gå til innhold

Alarmkabel


Anbefalte innlegg

Har et chenbro gaming bomb kab med en kabel som går fra døra og angivelig skal festes i hoovedkortet. Kabelen er slik laget at den har kontakt hele veien med sidedøren på, og ikke kontakt med den av.

 

Meningen er at alarmen skal gå hvis kabinettets dør ikke er på, men jeg vet ikke hvor jeg skal feste denne. Kabelen er på to "pins" (á la power switch kabel) og kunne egentlig vært festet på samme plass. Noen som har erfaring med slike alarmer? vet at det skal være på de fleste thermaltake også.

 

(Hovedkortet er KV8-MAX3 om det har noe å si..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kikket litt på manualen din, og jeg kunne ikke se at det var noen plass noe slikt skulle kobles til....

 

Du kan jo så klart lage din egen løsning da....

Skal tegne et forslag til deg jeg ;)

jeg tenkte på at hvis du ser i manualen så er det noen pins som står ledig på den samlingen pins som står der led og speaker skal inn.. tror det blri nummer 22 og 24..

 

(er ikke så gd på data, men pappa er elektriker så hvos planen medfører lodding så skal det nok gå greit. takker)

Lenke til kommentar

Her kommer i alle fall mitt forslag siden hovedkortet ditt ikke støtter innbruddsalarm.... Du trenger litt kabel og en sirene..., men det kan hende at du trenger en mosfet eller noe i stedet for å styre sirenen, det kommer an på hvor mye strøm den trekker, og hvordan bryteren er utformet...Er den laget slik jeg har tegnet den (ikke bokstavelig, men funksjonelt talt så klart), og en sirene ikke trekker for mange amper så skulle det ikke by på problemer...

innbruddsalarm.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...