Gå til innhold

Min pc + BF :s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en celeron 2.8Ghz ER dårligere enn en duron 1.6Ghz, så en 2.6Ghz Celeron er enda verre.

 

256MB ram er nok litt lite ja, anbefalt er 1024MB eller iallefall 512MB

 

det grafikk kortet du har suger mildt sagt, ikke vondt ment, men det er fakta...

 

Jeg har en XP3000 (overklokka XP2500), 1024MB ram, Radeon9800Pro 128MB og spiller i 1024x768 med medium setttings, og jeg får MEGET variable framerate, alt mellom 30-40 til 200, alt etter hva som skjer på skjermen. (30-40 er for lite for mine øyne, iallefall 75+ stabilt ville jeg hatt)

Lenke til kommentar
en celeron 2.8Ghz ER dårligere enn en duron 1.6Ghz, så en 2.6Ghz Celeron er enda verre.

 

256MB ram er nok litt lite ja, anbefalt er 1024MB eller iallefall 512MB

 

det grafikk kortet du har suger mildt sagt, ikke vondt ment, men det er fakta...

 

Jeg har en XP3000 (overklokka XP2500), 1024MB ram, Radeon9800Pro 128MB og spiller i 1024x768 med medium setttings, og jeg får MEGET variable framerate, alt mellom 30-40 til 200, alt etter hva som skjer på skjermen. (30-40 er for lite for mine øyne, iallefall 75+ stabilt ville jeg hatt)

Sett AA og AF på programinstilling og bruk DNA Catalyst 4.3 drivere(du får dem på guru3D), og last ned lagfix til vietnam og jeg tror du vil få en mye bedre performance. Den FPS'n du har der med den PC'n synes jeg er bare tull :thumbdown:

Lenke til kommentar

bruker selvsagt ikke AA of AF med R9800pro i BFV enda!

 

og lagfix vil ikke hjelpe, jeg har IKKE problemer med ping elns, det er forskjell på lag og hakking...

men nå skal jeg ikke være vrien, mer performance er jo alltid fint, så jeg prøver ;)

 

men, disse DNA driverene hva er det? noe ala omega corner? <-NM leste om dem på guru3d :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

litt over 1000.. :)

 

Hovedkort :

 

Motherboard ID 08/14/2003-i848P-W83627H-6A79AA1HC-11

Motherboard Name Abit IS7-V

 

Front Side Bus Properties

Bus Type Intel NetBurst

Bus Width 64-bit

Real Clock 102 MHz (QDR)

Effective Clock 408 MHz

Bandwidth 3264 MB/s

 

Memory Bus Properties

Bus Type DDR SDRAM

Bus Width 64-bit

Real Clock 136 MHz (DDR)

Effective Clock 272 MHz

Bandwidth 2176 MB/s

 

Chipset Bus Properties

Bus Type Intel Hub Interface

Bus Width 8-bit

Real Clock 68 MHz (QDR)

Effective Clock 272 MHz

Bandwidth 272 MB/s

 

Motherboard Physical Info

CPU Sockets/Slots 1

Expansion Slots 5 PCI, 1 AGP

RAM Slots 2 DIMM

Integrated Devices Audio, LAN

Form Factor ATX

Motherboard Chipset i848P

Extra Features SoftMenu

 

Motherboard Manufacturer

Company Name ABIT Computer Corporation

Lenke til kommentar
EDIT: Hele pcen, minus hardisk!

kan kanskje virke som et userriøst innlegg, men faktisk ikke...synd å si

 

hvis du skal ha en Intel løsning, trenger du ikke bytte ut hovedkortet, det støtter 800Mhz QDR FSB, så det er klart for alle Intel CPU'er som selges i dag, med unntak av prescott CPU'ene (som du ikke vil ha før socket T kommet uansett, og da snakker vi om noe helt annet...glem det :p)

 

Hvis du skal ha en 800Mhz FSB Cpu (de såkalte "Pentium 4C" CPU'ene), så trenger du PC3200 ram får å få nytte av dem skikkelig. Siden du har en 400Mhz FSB CPU, er det naturlig å tro at du har PC2100 Ram... da må du i tilfellet oppgradere RAM også

 

Skal du ha AMD løsning, må du sannsynligvis oppgradere RAM, og garantert CPU og Hovedkort - MERK en AMD løsning kan alikevel bli billigere...

 

Du bør uansett ha iallefall 512MB RAM (og i beste tilfelle 2x512MB)

 

Skjermkortet ditt er elendig, CPU'en er elendig. harddisken er sannsynligvis OK, og vil ikke ha så mye å si på ytelsen på maskinen din uansett..

 

så for å oppsummere:

 

CPU

Skjermkort

RAM

 

Anbefalinger:

CPU: AMD Athlon XP 2600+(da må du ha hovedkort: Abit NF7-S 2.0 er ett bra og billig valg) eller en Intel Pentium 2.6GHz "C"/2.8GHz "C"

RAM: 2x256MB PC3200 RAM brikker (hvis du har råd, 2x512MB PC3200 brikker)

Skjermkort: Radeon 9600XT 128MB eller Geforce FX5700 Ultra (hvis du har råd, Radeon 9800 Pro (ikke finn på å kjøpe SE eller Non Pro versjonene av dette kortet, please! ;) )eller GeForce FX 5950 Ultra)

Lenke til kommentar

Du trenger et nytt HK, CPU, RAM og skjermkort.

 

Selv har jeg AMD2500+ Epox 8rda3+, 512mb 3200 ram og 9600 pro.

 

Kjører bf i 1600*1200 med alt på max, og merker kun littt lagg i begynnelsen, pga swaping, så 1GB ram er nok å anbefale, men er ikke nødvendig.

 

tror at for et slikt system må du ut med 3000 +- noen hundre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...