Gå til innhold

PC-høytalere


Anbefalte innlegg

Fikk nettop Gigaworks settet hjem i bilen idag (det var ikke lett å laste inn nei!) :D...

Gigaworks S750?? Og har du prøvd Z-680 for å sammenligne?

Har ikke det desverre, bestemte meg for S750 basert på reviews rundt omkring på nettet, og en viss magefølelse av at det ikke er store forskjellen på disse to settene (S750 og Z-680) uansett.

 

Når det gjelder spilling vil jeg også si at S750 virkelig imponerer (jeg har til og med upmix fra 5.1 til 7.1, venter på riktige kabler for full 7.1 lyd!). Burde nesten regnes som juks å spille CS med slike høytalere, kan bare sitte å vente på at folk kommer rundt hjørnet, vet nøyaktig hvor de er hen ;)

 

Men det er til musikk de har imponert mest så langt, hørte på en DVD-audio demo fra creative, det var virkelig saker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, om du ikke allerede har hoppet opp en prisklasse; mange har klaget over susing i høytalerne på Z-680 annlegget, det er absolutt ikke noe uønsket lyd fra gigaworks settet. Testet dette ved å legge øret helt inntill høytaleren mens alt var slått på (PC, lydkort, høytalere), men uten musikk. (før noen gjør dette selv, skru av messenger pling-lyden!!)

 

Jeg har lest reviews som faktisk setter Creative settet høyere enn klipschen på musikalske ferdigheter, så det er nok delt syn på det, men når det er sagt, til 6000kr burde strengt tatt Klipsch Promedia være vesentlig bedre!

 

Jeg kan hvertfall ikke si meg annet enn fornøyd med disse høytalerne :) Enkelte klager jeg har sett på tester har jeg også fått motbevist:

 

Unøyaktig volum kontroll? Den kontrolleres med knapper, men det tillates veldig veldig små justeringer av lyden. Det eneste kjedelige er at forskjellene ikke vises ved annet enn 7 LED'er. Det står også i en review at man må trykke på knappen gjentatte ganger for å justere volumet langt ned, dette stemmer ikke. Holder man den inne sklir volumet kontrollert ned.

 

For høy bass? Jepp, bassen er høy, men den justerer man bare avhengig av hva man trenger, ned for musikk, opp for film osv. Settet leverer også fin og klar lyd på lavere nivåer, noe som er kjekt for de som ikke permanent har flyttet hjemmefra enda :blush: (les:studenter), eller de som bor i blokk/rekkehus.

 

Mye ledninger? Ok da, det er mye ledninger... ikke no mer å si om den saken egentlig ;)

 

Ellers, etter første dagen med settet har jeg ikke funnet noe jeg irriterer meg over enda, så det lover jo godt :) Skal skrive i brukererfaringer etter en uke eller så, da har høytalerne fått godgjort seg litt på rommet mitt og jeg har fått mer tid til å finne eventuelle feil :)

 

EDIT: Ble litt for lang den posten, men måtte få sagt det ;)

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
Forresten... hvordan får man surround på CS? jeg har audigy 2 og 5.1 sett., men får bare stereo på CS!

(det var kanskje litt off topcin, men la gå...)

Mener man bare må skru på EAX hardware support, under config -> audio

Jeg spiller forresten bare CS 1.5, ikke 1.6 (orker ikke steam)... har forresten fått skikkelig 7.1 lyd nå, det er rett og slett rått! :thumbs:

Lenke til kommentar
Forresten... hvordan får man surround på CS? jeg har audigy 2 og 5.1 sett., men får bare stereo på CS!

(det var kanskje litt off topcin, men la gå...)

Mener man bare må skru på EAX hardware support, under config -> audio

Jeg spiller forresten bare CS 1.5, ikke 1.6 (orker ikke steam)... har forresten fått skikkelig 7.1 lyd nå, det er rett og slett rått! :thumbs:

Overkill?

Lenke til kommentar
Forresten... hvordan får man surround på CS? jeg har audigy 2 og 5.1 sett., men får bare stereo på CS!

(det var kanskje litt off topcin, men la gå...)

Mener man bare må skru på EAX hardware support, under config -> audio

Jeg spiller forresten bare CS 1.5, ikke 1.6 (orker ikke steam)... har forresten fått skikkelig 7.1 lyd nå, det er rett og slett rått! :thumbs:

Overkill?

Sannsynligvis ;) Men til nyere spill en Counter-Strike er det virkelig en nytelse, selv om jeg tviler på at forskjellen mellom 5.1 og 7.1 er så veldig stor. Finner du S700 (5.1 versjonen av Gigaworks) i Norge så er nok det vel så bra!

 

Var forresten på elkjøp idag og hørte på Z-680, jeg vil ikke si de var like imponerende som Gigaworks. Det blir en veldig subjektiv oppfatning, og på ganske dårlig sammenliknings grunnlag, men jeg angrer hvertfall ikke! I tillegg vil jeg si at creative settet ser en del proffere ut en logitech sitt, mer stilrent og nøkternt. Om det betyr noe for deg eller ikke er en annen sak ;)

Lenke til kommentar

Hm... Ser at Klipsch Promedia Ultra 5.1 koster $359 hos newegg.com. Vet ikke hva som er forskjellen mellom Ultra og Non-Ultra, men prisen på klipsch ser ut til å være helt på jordet her i Norge! Slik som kursen er i dag, koster disse kun i underkant av 2500,- "over there"

På digital impuls koster non-ultra altså 6000,- :scared:

Hva er egentlig forskjellen mellom Ultra og Non-Ultra?

 

Edit: Fant det svar på det meste jeg lurte på i denne testen: http://www.hardtechreviews.com/modules.php...e&pid=23&page=3

 

Konklusjon: Klipsch er sinnssykt overpriset i Norge :angry:

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Er gigaworks en 7.1 versjon av megaworks eller er det to forskjellige serier...

Jeg står mellom Z680, Megaworks og Klipsch.

Tror Klipsch blir i det dyreste laget. Forskjellen kan da umulig være verdt 3500,- i forhold til prisen på megaworks(?)

 

Edit: angående CS har jeg trykket på eax knappen uten at det fungerte. Det fungerer da på alle andre spill :blush:

Endret av SvadaVon
Lenke til kommentar
Er  gigaworks en 7.1 versjon av megaworks eller er det to forskjellige serier...

Jeg står mellom Z680, Megaworks og Klipsch.

Tror Klipsch blir i det dyreste laget. Forskjellen kan da umulig være verdt 3500,- i forhold til prisen på megaworks(?)

 

Edit: angående CS har jeg trykket på eax knappen uten at det fungerte. Det fungerer da på alle andre spill  :blush:

Gigaworks er en helt egen serie, og finnes i 7.1 (S750) eller 5.1 versjon (S700) :)

 

Forskjellen fra Megaworks er så vidt jeg har skjønt større sub (30% kraftigere) og ordentlige to-veis høytalere fremfor høytalere med bare et element. Dette er forsåvidt også en forskjell fra Z-680, som bare har et element, om det blir noe bedre lyd av den grunn vet jeg ikke, men Klipsch Promedia har både mellomtone og diskant, så jeg regner med det er en fordel :)

Lenke til kommentar
Forresten, om du ikke allerede har hoppet opp en prisklasse; mange har klaget over susing i høytalerne på Z-680 annlegget

etter hva jeg har lest er det bare å sende inn control-podden (?) til logitech, så sender de deg en ny pod med nyeste firmware, uten susing.

Lenke til kommentar
Benjamin84, har du kjøpt DDTS-100 dekoderen? Den må til for å bruke høytalerne på TV, PS2, GC, osv. Skriv om den OM du gjør det, ;)

Heisann, nei jeg har ikke kjøpt dekoderen, føler ikke jeg trenger den ettersom jeg spiller all musikk og alle filmer via PCen :) Har ingen spill-konsoller heller så savnet blir nok ikke så stort.

 

Trenger jeg noen gang å koble til noe annet så har lydkortet mitt digital inngang også.

 

etter hva jeg har lest er det bare å sende inn control-podden (?) til logitech, så sender de deg en ny pod med nyeste firmware, uten susing.

Til det med susingen i logitech settet, mener å ha lest at susingen aldri ble helt borte, den ble betydelig forbedret når man byttet control pod'n til revisjon B, men det var fortsatt et merkbart sus i alle høytalerne. Noen krise er det sikkert ikke, er vel bare å skru av høytalerne med fjernkontrollen :) men litt rart at såpass dyre høytalere skal ha elektrisk interference problemer...

Lenke til kommentar
Benjamin84, har du kjøpt DDTS-100 dekoderen? Den må til for å bruke høytalerne på TV, PS2, GC, osv. Skriv om den OM du gjør det, ;)

Heisann, nei jeg har ikke kjøpt dekoderen, føler ikke jeg trenger den ettersom jeg spiller all musikk og alle filmer via PCen :) Har ingen spill-konsoller heller så savnet blir nok ikke så stort.

 

Trenger jeg noen gang å koble til noe annet så har lydkortet mitt digital inngang også.

 

etter hva jeg har lest er det bare å sende inn control-podden (?) til logitech, så sender de deg en ny pod med nyeste firmware, uten susing.

Til det med susingen i logitech settet, mener å ha lest at susingen aldri ble helt borte, den ble betydelig forbedret når man byttet control pod'n til revisjon B, men det var fortsatt et merkbart sus i alle høytalerne. Noen krise er det sikkert ikke, er vel bare å skru av høytalerne med fjernkontrollen :) men litt rart at såpass dyre høytalere skal ha elektrisk interference problemer...

Stemmer alt dette.

Når det gjelder "bare å skru av med fjernkontrollen" så funker det heller dårlig i praksis.

Man vil jo ofte ha på lyd når man surfer rundt på nettet.. og da er (var) den susinga plagsom. Også sene nattetimer med lav musikk man ville sove til.. måtte "våkne" og slå av susinga etter endt musikk :(

 

Ga bort anlegget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...