Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk/bridge


Anbefalte innlegg

Har et trådløst hjemmenettverk, med trådløs router som hovedbase.

Ved TV'n har jeg satt opp en trådløs bridge Dlink DWL-810+, og har nå behov for å koble flere enheter til denne bridgen, med kabel.

 

Kan jeg da koble en hub til denne bridgen?, eller er det noe annet jeg må koble til. (Skjønner ikke helt dette med forskjell på hub, svitsj).

 

 

:wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En hub er bare en kobling mellom de andre maskinene på nettverket, dersom du sender ut informasjon fra en maskin til en annen maskin vil all info bli sendt til alle maskinene som er koblet til hub'en. En svitsj derimot lærer seg hvilke maskiner som sitter hvor og sender informasjonen kun til den maskinen som skal ha den.

 

Du får derfor et noe raskere nettverk med svitsj i forhold til en hub. Ellers er jo en hub noe billigere enn en svitsj.

Lenke til kommentar

Hmm, er ikke noe god på å forklare men :

 

En router er et "apparat" som "ruter" noe ut til datamaskiner.

Vanligvis så ruter en router internett. ( altså internettlinja går inn på routeren , og routeren deler hele linja til klientene på routern )

 

Hvis du kjøper en router så har den som oftest innebygd DHCP server, brannmur og andre fancy ting. Men poenget er at du kan ha et skjermet lokalnettverk, med bare et apparat som står ut mot internett.. ( altså routeren ) , da blir det jo mindre sjangse for at du blir hacka, ettersom at når folk finner IP'en din ( f.eks på IRC ) så er den IP'en bare til routerboksen..

 

Okei, den forklaringa var elendig.

Lenke til kommentar
Har et trådløst hjemmenettverk, med trådløs router som hovedbase.

Ved TV'n har jeg satt opp en trådløs bridge Dlink DWL-810+, og har nå behov for å koble flere enheter til denne bridgen, med kabel.

 

Kan jeg da koble en hub til denne bridgen?, eller er det noe annet jeg må koble til. (Skjønner ikke helt dette med forskjell på hub, svitsj).

 

 

:wow:

OK, men for å oppsummere, er det en svitsj eller hub jeg trenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...